Lasten kaupunkiseikkailu

Pysäkki 3 - Ortodoksikirkon edusta

Lue alla olevaa tekstiä lapselle tai lapsille ja keskustele siitä nousevista kysymyksistä:

Jeesus ja hänen 12 oppilastaan kokoontuivat syömään yhdessä juhla-ateriaa. Se oli heidän viimeinen yhteinen ateria. Jeesus tiesi, että pian hänen vihollisensa tulevat hakemaan häntä ja yksi oppilaista, Juudas nimeltään, auttaisi vihollisia.

Aterian aikana ​Jeesus​ siunasi ja mursi leivän. Hän jakoi sen ​oppilailleen​ ja sanoi: ”Ottakaa, tämä on minun ruumiini.” Sen jälkeen hän otti maljan, kiitti Jumalaa ja antoi heille. Kaikki joivat siitä. Jeesus​ sanoi: ”Tämä on minun ​vereni. ​Vereni​ vuodatetaan kaikkien puolesta.” Tämä oli ensimmäinen ehtoollinen: Jeesuksen ystävien erityinen ateria. Kun he olivat syöneet, he kiittivät ja lähtivät Getsemane-nimiseen puutarhaan rukoilemaan.

Miltä tuntuu, kun ystävä tai perheenjäsen pettää lupauksen? Jos saisit valita kenet tahansa, kenen kanssa haluaisit mennä syömään?

Lähde sinäkin kohti puutarhaa, joka sijaitsee Kirkkopuiston leikkikentän kesäkioskin luona.

« Pysäkki 2           Pysäkki 4 »