Pariskunta kävelyllä käsikädessä.

Parisuhde- ja perheongelmiin

Olemme kaikki joskus avuttomia ja neuvottomia parisuhde- ja perheongelmissa. Keskustelu avaa usein solmuja ja auttaa eteenpäin. Voit hakea apua yksin tai puolison kanssa. Parisuhde- ja perheongelmiin saat tukea seurakunnan papistolta ja diakoniatyöntekijöiltä sekä Kuopion seurakuntien perheasiainkeskuksen vastaanotolla Iisalmessa.  Keskustelemaan voit tulla yhdessä puolisosi kanssa tai yksin. Keskustelut ovat maksuttomia ja ehdottoman luottamuksellisia.

Kuopion seurakuntien perheasiain neuvottelukeskuksella on vastaanotto yläsavolaisia varten Iisalmessa (Ilvolankatu 14b) kahtena päivänä kuukaudessa. Vastaanottoa hoitaa perheneuvoja Irene Venejärvi. Kuopion perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa ammatillista keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä sekä elämän kriisitilanteissa.  Keskusteluissa asiakasta autetaan tunnistamaan tunteita, etsimään toimivia vuorovaikutusmalleja ja löytämään ratkaisuja parisuhteeseen ja perhetilanteeseen.

Kuopion perheasiain neuvottelukeskuksen ja perheneuvojien yhteystiedot

Papiston yhteystiedot

Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Ero on monivaiheinen ja monenlaisia tunteita sisältävä prosessi. Jos perheeseen kuuluu lapsia, eron läpikäyminen ja siihen sopeutuminen on usein vielä vaativampaa.

Jos mietit eroa, etsi itsellesi ja perheellesi tukea.

Ero on monivaiheinen prosessi

Fyysinen, henkinen ja seksuaalinen väkivalta on aina rikos. Älä jää asian kanssa yksin, vaan hae nopeasti ja rohkeasti apua.

Myös perheväkivalta on ihmisoikeusrikkomus