Lasten kaupunkiseikkailu

Pysäkki 7 - Pyhän Ristin kirkon polun alku

Lue alla olevaa tekstiä lapselle tai lapsille ja keskustele siitä nousevista kysymyksistä:

Siihen aikaan oli tapana, että ihmiset, jotka olivat tehneet rikoksia, tuomittiin ristiinnaulittavaksi. Jeesus, joka ei ollut tehnyt mitään väärin, oli ihmisten huutoäänestyksellä tuomittu ristiinnaulittavaksi.

Katsele ympärillesi. Montako ristiä näet tältä paikalta? Ainakin kaksi. Edessäsi tuolla kirkon tornissa on yksi ja tuolla seurakuntatalon katolla yksi ja, jos oikein tarkasti katselet taaksepäin kirkkopuiston toiseen päähän saatat nähdä ortodoksikirkon ristin tänne asti. Jeesus kuoli ristillä meidän kaikkien puolesta.

Jeesuksen kuolema voi tehdä sinut surulliseksi. Lähde Pyhän Ristin kirkolle, jossa saat kuulla iloisia uutisia. Kulkiessasi voit kuunnella alta ja laulaa mukana Kohti pääsiäistä -laulua, sen säkeistöjä 4 ja 5.

(Äänileike latautuu play-näppäintä painettaessa noin 2-12 sekuntia.)

4. Perjantaina hiljaisuus synkän taivaan alla. Murhe täyttää sydämet. Ollaan Golgatalla. Tien me sinne tiedämme, tien me sinne käymme.

5. Vapahtaja tuomitaan, kuolemaan hän kulkee. Valtakuntaan rakkauden meidät kaikki sulkee. Tien me sinne tiedämme, tien me sinne käymme.

« Pysäkki 6           Pysäkki 8 »