Lasten kaupunkiseikkailu

Pysäkki 6 - Kirkkopuistikko Kulttuurikeskuksen kohdalla

Lue alla olevaa tekstiä lapselle tai lapsille ja keskustele siitä nousevista kysymyksistä:

Kun Jeesus oli vangittu, hänet vietiin maaherra Pilatuksen palatsiin kuulusteltavaksi. Yksi Jeesuksen oppilas, Pietari seurasi vähän piilosta tapahtumia. Pietari saattoi seistä tuolla kulttuurikeskuksen nurkan takana. Ihmisjoukko oli kokoontunut maaherran palatsin eteen, kuten me nyt tässä seisomme kulttuurikeskuksen edessä.

Maaherra Pilatus ei löytänyt mitään syytä, miksi Jeesus olisi voitu tuomita. Mutta ihmisjoukko huusi ja halusi, että Jeesus pitää ristiinnaulita. Pilatus ei halunnut osallistua Jeesuksen tuomitsemiseen vaan antoi Jeesuksen ihmisten tuomittavaksi.

Mene Pyhän Ristin kirkolle vievän polun alkuun katsomaan, mitä Jeesukselle sitten tapahtui.

« Pysäkki 5           Pysäkki 7 »