Lasten kaupunkiseikkailu

Pysäkki 8 - Pyhän Ristin kirkko

Lue alla olevaa tekstiä lapselle tai lapsille ja keskustele siitä nousevista kysymyksistä:

Aikaisin sunnuntaiaamuna Jeesuksen ystävät halusivat mennä Jeesuksen haudalle. Jeesus oli haudattu kallion onkaloon. He halusivat vielä nähdä Jeesuksen. He olivat hyvin murheellisia ja heillä oli ikävä Jeesusta. Haudalle tultuaan, he huomasivat, että haudan edestä oli suuri kivi siirretty pois ja hauta oli tyhjä. Jeesus ei ollut siellä. Sitten he näkivät kirkkaan enkelin, joka sanoi: ”Miksi etsitte Jeesusta täältä? Ei Jeesus ole täällä Jeesus on noussut kuolleista, herännyt eloon.”

Kun katsot tuota kirkkomme alttaritaulua, voit tulla surulliseksi siitä. Vaikka Jeesus on siinä ristillä, muista, että Jeesus ei jäänyt ristille. Jeesus voitti kuoleman, että me kaikki voimme elää iloisina ja turvallisin mielin. Katsele ympärillesi, mitä kirkon edessä ja takana olevat alttarit kertovat pääsiäisen ilosta. Voit sytyttää lähetyskynttelikköön kynttilän, tai voit sytyttää kotonasi kynttilän, joka levittää valoa ja iloa koko maailmaan. Elävä kynttilän liekki kertoo meille, että Jeesus elää.

Kiitos kun kuljit tämän matkan. Nyt voit lähteä ulos päivän touhuihin ja kertoa kaikille, että Jeesus elää!

« Pysäkki 7

Voit antaa sanallista palautetta kaupunkiseikkailusta tämän linkin kautta