Iisalmen seurakunnan uusi seurakuntaviikko

Iisalmen seurakunta järjestää syyskuussa ensimmäistä kertaa seurakuntaviikon 4. – 11.9.2016. Viikon teema on ”Keskellä elämää”. Nimen mukaisesti seurakunta tapahtumineen on keskellä ihmisten arkea.

"Seurakuntapastori Anu Backman (kuvassa) toivottaa kaikki tervetulleiksi seurakuntaviikolle!"

Kaikenikäisille suunnattuja tapahtumia järjestetään kirkkojen lisäksi mm. Iisalmen torilla, kauppakeskuksissa, palvelutaloissa, Paloisvuorella ja Raatihuoneella. Seurakuntaviikon tavoitteena on olla läsnä ihmisten arjessa ja toivottaa jokainen tervetulleeksi mukaan seurakuntaan juuri sellaisena kuin on.

Seurakuntaviikon aloittaa sunnuntaina 4.9. kello 10 Pyhän Ristin kirkossa pidettävä juhlamessu, jonka yhteydessä seurakunnan lukuisat vapaaehtoiset siunataan tehtävään. Messussa ja messun jälkeen seurakuntakuntatalolla juhlistetaan 75-vuotiaita seurakuntalaisia. Kello 17 Kustaa Aadolfin kirkossa kuullaan ”Lauluja Valoksi ja Voimaksi” Hanna Ekolan konsertti.

Seurakuntaviikon ajan on arkisin kello 7–13 mahdollisuus pistäytyä hiljentymään hetkeksi Pyhän Ristin kirkkoon. Pitkin viikkoa palvelutaloissa asuvia ja heidän läheisiään ilahdutetaan kuorovierailulla. Toimintaa ja tapahtumia K-citymarketilla on arkisin kello 14–18 ja lauantaina kello 10–14.

Tapahtumia torilla sekä virsi- ja viini -ilta Raatihuoneella

Seurakuntaviikolla on mahdollista osallistua Pienelle pyhiinvaellukselle, joka starttaa keskiviikkona 7.9. Kangaslammin kappelilta. Samana päivänä pääsee vielä tälle syksyä tekemään kauppaa Iisalmen torin ilmaisille myyntipöydille kello 14 alkaen. Ja kello 18 torilla on luvassa Nuorten veisuut-yhteislaulua. Laulamaan pääsee myös torstaina Vanhojen virsien veisuuillan merkeissä kello 17 Pyhän Ristin kirkossa. Virsi- ja viini –ilta on tarjolla perjantaina Ravintola Raatihuoneella (Kauppakatu 22). Ravintolassa on mahdollista ostaa puffet-pöydän antimia ja erilaisia viinejä. Illan musiikkiin kuuluvat nimen mukaisesti virret.

Perheenpäivä Paloisvuorella ja hevimessu kirkossa

Lauantaina K-citymarketissa vietetään retriittityyppistä päivää kello 10–14. Koko perheet voimin kannattaa ponkaista yhdessä ulkoilemaan Paloisvuorelle kello 14–16 vietettävään perheenpäivään. Laulujen, kuvasuunnistuksen, askartelun ja muun mukavan lisäksi tapahtumasta voi ostaa ja paistaa makkaraa laavulla.

Monipuolisen seurakuntaviikon päättävät sunnuntain 11.9. jumalanpalvelukset. Kello 10 alkaa kansanlaulukirkko Kustaa Aadolfin kirkossa ja samalla vietetään Marttojen kirkkopyhää. Sävelet vaihtuvat kirkossa toisiin, kun siellä alkaa kello 17 suuren suosion saanut hevimessu.

Seurakuntaviikon koko ohjelma löytyy osoitteesta www.iisalmenseurakunta.fi/seurakuntaviikko

Lisätietoja antavat lähetyssihteeri Menni Nousiainen, 044 7335 226, menni.nousiainen@evl.fi tai tai vs. johtava diakoniaviranhaltija Virpi Jukarainen, 044 7335 283, virpi.jukarainen@evl.fi

Fri Sep 09 09:10:01 EEST 2016