Kauneimmat joululaulut kajahtaa jälleen

Jälleen alkaa olla se aika vuodesta, kun kirkoissa soivat kauneimmat joululaulut. Tänä vuonna lauletaan unohdettujen lasten puolesta. Iisalmessa ensimmäiset kauneimmat joululaulut lauletaan torstaina 24. marraskuuta Nerohvirran Kuivurintuvalla.

Kauneimmat joululaulut kuuluvat suomalaiseen jouluun ja ne ovat Suomen suosituin laulutapahtuma. Jo 44 vuoden ajan tapahtuma on levittänyt joulumieltä ja tehnyt hyvää kehitysmaissa. Joka vuosi yli miljoona suomalaista osallistuu yhteislaulutilaisuuksiin ja laulaa hyvän asian puolesta.

Tänä jouluna Kauneimmat Joululaulut -keräys tukee köyhyydessä eläviä lapsia. Maailmassa on miljoonia lapsia, jotka elävät vailla riittävää perheen turvaa. Unohdettuja lapsia ei kukaan auta koulutielle, ja turvattomat olot riistävät heiltä lapsuuden. Pienikin lahja auttaa ja voi muuttaa lapsen elämän. Jo viidellä eurolla voidaan antaa lisäravinnetta nälkiintyneelle lapselle, kymmenellä eurolla saadaan koulupuku orpolapselle. Kahdellakymmenellä eurolla voidaan taata odottavalle äidille sairaalasynnytys, jotta hän selviää synnytyksestä ja voi huolehtia lapsestaan myös tulevaisuudessa.

Iisalmen seurakunnan ensimmäisiä kauneimpia joululauluja pääsee laulamaan jo torstaina 24. marraskuuta kello 18 Nerohvirran Kuivurintuvalla (Nerkoonniementie 1302). Kauneimpia joululauluja lauletaan myös Iisalmen torilla lauantaina 26.11. kello 14 alkavassa joulunavauksessa. Ensimmäisenä adventtisunnuntaina 27.11. kauneimpia joululauluja lauletaan peräti kolmessa eri tapahtumassa. Lasten kauneimpia joululauluja lauletaan Veikkolan joulussa (Veikkolantie 23) kello 15. Pyhäkoulua joulukertomuksena pidetään kuistilla tapahtuman ajan. Runnin Kartanonmäellä (Runnintie 462) kauneimmat joululaulut kajahtavat kello 13 alkaen ja kello 14.00 lauletaan Ylä-Savon kotiseutumuseolla (Virrankatu 4).

Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakuntien kaikki kauneimmat joululaulutilaisuudet löytyvät kootusti osoitteesta www.ylasavonseurakunnat.fi/joulu.

Lähde: www.kauneimmatjoululaulut.fi

2016-11-21 12:27:00.0