Piispansauva-tapahtuma kisataan 3. huhtikuuta Varpaisjärvellä

Perinteiseen työttömien virkistyspäivään saapuu osallistujia ympäri Pohjois-Savoa. Varpaisjärvellä päivää vietetään ulkoilun ja leikkimielisen kisailun merkeissä.

Piispansauva-tapahtumassa kisailevat Kuopion hiippakunnan alueen työttömien yhdistyksistä ja seurakunnista tulevat kolmihenkiset joukkueet. Työttömien oman virkistyspäivän ideoineen emerituspiispa Wille Riekkisen vanha rottinkinen hiihtosauva toimii kiertopalkintona. Voittajajoukkue järjestää tapahtuman seuraavana vuonna kotipaikkakunnallaan. Huumoria ja paikallisuutta henkivät kisalajit paljastuvat vasta paikan päällä.

Päivän aikana kisailujen ohella on myös muuta ohjelmaa. Piispa Jari Jolkkonen saarnaa Pyhän Mikaelin kirkossa pidettävässä viikkomessussa kello 10. Kisailujen jälkeen seurakuntatalolla kuullaan Lapinlahden kunnanvaltuuston puheenjohtaja Juha-Pekka Rusasen tervehdyssanat sekä kansanedustaja Hannakaisa Heikkisen puhe. Tapahtumassa nähdään myös harrastajateatteri Sypäköiden esitys. Piispansauva-tapahtuma järjestetään nyt 21. kerran.

Ilmoittautumiset 20.3 mennessä sähköpostilla katja.saarela@evl.fi tai puhelinnumeroon 040 827 2940. Maksuttoman tapahtuman järjestävät Varpaisjärven seurakunta, Lapinlahden Työttömien Tuki ry, Lapinlahden kunta, Varpaisjärven Vire ja harrastajateatteriryhmä Sypäkät.

Lisätietoja antaa: diakoni Katja Saarela, 040 8272 940, katja.saarela@evl.fi,  Varpaisjärven seurakunta

2017-03-13 13:28:00.0