Sukevan pappila ja Karsanlahden leirikeskus päätettiin myydä

Ylä-Savon seurakuntayhtymän nettihuutokaupassa myynnissä olleista kiinteistöistä päätettiin myydä Sukevan pappila ja Karsanlahden leirikeskus korkeimman tarjouksen tehneille. Sonkajärven pappilasta tehtyä korkeinta tarjousta ei hyväksytty.

Seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto ja yhteinen kirkkovaltuusto kokoontuivat 23. toukokuuta päättämään seurakuntien ja seurakuntayhtymän yhteisistä asioista. Päätöksiä tehtiin mm. kiinteistöihin, talouteen ja virkoihin liittyen.

Kiinteistöjä ja puuta myydään

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti viime keväänä asettaa myyntiin Sonkajärven ja Sukevan pappilat sekä Marjoniemen ja Varpaisjärven Karsanlahden leirikeskukset. Aiemmin saatiin myytyä vain Marjoniemen leirikeskus ja muiden kiinteistöjen myyntiä päätettiin jatkaa. Kiinteistöt olivat myynnissä julkisyhteisöjen myyntikohteisiin erikoistuneessa verkkohuutokaupassa. Karsanlahden leirikeskus päätettiin myydä korkeimman tarjouksen tehneelle 95.000 euron hintaan ja Sukevan pappila niin ikään korkeimman tarjouksen tehneelle 19.800 eurolla. Sonkajärven pappilasta tehtyä korkeinta 36.000 euron tarjousta ei hyväksytty.

Yhteinen kirkkoneuvosto päätti puunmyynnistä Lapinlahdella, Iisalmessa, Pielavedellä ja Keiteleellä sijaitsevista leimikoista. Leimikot koostuvat pääosin ensiharvennuksista ja harvennuksista. Puukauppojen tulo on lähes 98.000 euroa.

Talousarvion laadintaohje ja talousarvioraami vuodelle 2018 hyväksyttiin

Yhteinen kirkkoneuvosto hyväksyi Ylä-Savon seurakuntayhtymän toiminta- ja taloussuunnitelman laadintaohjeet vuosille 2018–2020 ja talousarvioraamin vuodelle 2018. Talousarvion 2018 tuloslaskelman alijäämä on noin 326.000 euroa. Käyttötalousosan nettomenojen loppusumma (ulkoinen toimintakate) on 6.373.605 euroa. Yhteinen kirkkovaltuusto hyväksyi vuoden 2016 tilinpäätöksen sekä tilintarkastuskertomuksen ja myönsi vastuuvapauden vuodelta 2016.

Seurakuntayhtymän virkamuutoksia

Yhteinen kirkkovaltuusto päätti lakkauttaa palvelutoimisto ja keskusrekisterin toimistonhoitajan viran nykyisen viranhaltijan jäädessä eläkkeelle. Tilalle perustettiin uusi palvelusihteerin virka ensi syyskuun alusta alkaen, johon yhteinen kirkkoneuvosto valitsi Lea Vornasen. Lisäksi lakkautettiin toimistopäällikön virka syyskuun alusta alkaen nykyisen viranhaltijan siirtyessä palvelutoimisto ja keskusrekisterin palvelupäälliköksi. Nykyinen palvelupäällikkö jää eläkkeelle syyskuussa. Yhteinen kirkkoneuvosto myönsi täyttöluvan Pielaveden seurakunnan seurakuntamestarin viralle ja virka julistetiin haettavaksi.

Pöytäkirjat löytyvät verkosta täältä.

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, talouspäällikkö Marko Ropponen, 044 7335 230, marko.ropponen@evl.fi

Wed May 24 13:36:43 EEST 2017