Iisalmen seurakunta kutsuu viettämään pääsiäisen pyhiä yhdessä

Pääsiäisen jumalanpalveluksissa kuljetaan odotuksen ja surun kautta pääsiäisen iloon. Tapahtumia ja tekemistä on tarjolla kaikenikäisille pääsiäisen viettäjille.

pääsiäisen tapahtumat 200X200_2017_THUMB.png

Pääsiäisen pyhinä voi lähteä hiljentymään jumalanpalveluksiin, ulkoilemaan pääsiäisen kertomuksen saattelemana ja kokoontua yhdessä lounaalle valmiiseen pöytään.

Lauantaina 31.3. seurakuntatalolla on perinteiset Pääsiäismyyjäiset klo 10-12. Lasten kanssa voi tuolloin lähteä suklaamunajahtiin Lähetyskirppuun ja tehdä herkullisia löytöjä aina klo 14 saakka.

Pääsiäispäivänä 1.4. kuullaan rovasti Martti Sallinen lähtösaarna klo 10 alkavassa jumalanpalveluksessa Pyhän Ristin kirkossa. Kirkon jälkeen kokoonnutaan Martti-papin kanssa päivätilaisuuteen seurakuntatalolle.

Kohti pääsiäistä -tapahtumaviikko huipentuu 2.4. yhteisen aterian äärellä. Iisalmen seurakunta kutsuu kaiken ikäisiä ihmisiä syömään yhdessä. Päivän voi aloittaa Pyhän Ristin kirkossa klo 10 alkavalla messulla, jossa nähdään hiljaisen viikon tapahtumiin liittyvä pienoisdraama. Messun jälkeen seurakuntatalolla alkaa Syödään yhdessä -tapahtuma johon voi tulla nauttimaan maittavan lounaan valmiiseen pöytään. Lounas on tarjolla klo 11.30–15.00 ja kaikki ovat tervetulleita.

Kohti pääsiäistä - kaupunkiseikkailulle voi lähteä hiljentymään ulkoilun ja pääsiäisen tarinan parissa milloin vain 2.4. saakka. Mukaan tarvitaan puhelin ja kuulokkeet. Vaelluksen ensimmäinen pysäkki ja ohjeet löytyvät kauppahallin luota. Samasta paikasta lähtee myös lyhyempi Lasten kaupunkiseikkailu jonka kertomus on luettavissa mm. puhelimesta. Kaupunkiseikkailujen kertomuksen saa myös tulosteena seurakuntatalon tapahtumista, sekä kauppahallin eteisestä aukiolon mukaan.

2018-03-28 17:47:00.0