Kurvaa kesällä kauniiseen Tiekirkkoon

Usea Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkoista toimii tänäkin kesänä Tiekirkkona. Kun siis kaipaat vaihtelua ja viileyttä kesäpäivääsi, niin astu kirkkoon ja pidä toisenlainen tauko rauhasta, kauneudesta ja pyhästä nauttien.

tiekirkotlogovihrea-360x360_THUMB.png

Suomen ensimmäiset Tiekirkot avautuivat 1990-luvun alussa, jolloin avoinna oli muutama kirkko Pohjois-Suomessa. Saksasta lähtenyt idea avointen ovien kirkoista on vuosien mittaan saanut siivet. Tänä kesänä Suomessa on avoinna kaikkiaan noin 265 evankelis-luterilaista ja ortodoksista Tiekirkkoa. Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkoista neljä toimii tänä kesänä Tiekirkkona. Kaikkien Suomen Tiekirkot löydät osoitteesta www.tiekirkot.fi.

Iisalmen opastettu kierros

Iisalmen seurakunnan Kustaa Aadolfin kirkon hautausmaalla järjestetään tänäkin kesänä opastettu hautausmaakierros. Kierros on mukava iltakävely, jonne voit tulla yksin tai vaikka yhdessä kesävieraiden kanssa. Kesän aikana kävelykierroksia järjestetään Vanhalla hautausmaalla 19.6. ja 17.7. klo 18.00 alkaen. Kierros alkaa hautausmaan kappelin edestä, kestää noin 1,5 tuntia ja on maksuton. Elokuun 7. kierros järjestetään Kangaslammin hautausmaalla klo 18.00 alkaen. Tänä vuonna aiheena on ammatit ja taitajat aikojen saatossa. Kierroksella kuullaan mm. 40 vuotta sitten kuolleesta johtajatar Aini Laguksesta sekä 30 vuotta sitten kuolleesta kirjailija Eino Säisästä.

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkkojen aukioloajat kesällä 2018

• Kustaa Aadolfin kirkko Iisalmessa on avoinna 11.6.–17.8. ma–pe klo 10–18, suljettu 22.6.
  • Pyhän Ristin kirkko Iisalmessa on avoinna toimitusten aikana ja erikseen sovittuna.
  • Lapinlahden kirkko on avoinna 11.6.–3.8. ma–pe klo 11–16 ja viikonloppuisin toimitusten yhteydessä. Suljettu pe 22.6. Alapitkän kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä.
  • Pielaveden kirkko on avoinna 4.6.–29.7. joka päivä klo 10–16. Kirkko auki myös juhannusviikonloppuna. Laukkalan kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä.
  • Sonkajärven ja Sukevan kirkot eivät toimi Tiekirkkoina ja ovat avoinna toimitusten yhteydessä.
  • Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkko ei ole Tiekirkko ja on avoinna toimitusten yhteydessä.

2018-05-29 08:46:00.0