Seurakuntavaaliehdokkaat on nyt julkistettu

Seurakuntavaalien ehdokasasettelu päättyi tämän viikon maanantaina. Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnista ehdolle asettuminen oli vilkkainta Iisalmessa. Pielavedellä ja Varpaisjärvellä on tällä kertaa sopuvaalit.
Uutinen_ylä savon seurakuntayhtymä_paatökset_THUMB.png

Iisalmen seurakunnassa ehdolle asettuminen oli seurakuntayhtymän seurakunnista vilkkainta ja ehdolle asetuttiin viime vaalien kanssa samalla tasolla. Kaikki Iisalmen seurakunnan seurakuntavaaliehdokkaat voit katsoa täältä.

Lapinlahdella ja Sonkajärvellä ehdolle asetuttiin viime vaalien kanssa samalla tasolla eli molemmissa seurakunnissa ehdokaslistoja on yhteensä neljä. Kaikki Lapinlahden seurakunnan seurakuntavaaliehdokkaat voit katsoa täältä ja Sonkajärven seurakunnan ehdokkaat täältä.

Kahdet sopuvaalit
Pielaveden ja Varpaisjärven seurakunnissa on tänä vuonna sopuvaalit. Molemmissa seurakunnissa määräaikaan mennessä jätettiin vain yksi hyväksytty valitsijayhdistyksen ehdokaslista, joissa oli molemmissa vaadittava määrä jäseniä sekä varajäseniä seurakuntaneuvostoihin ja Ylä-Savon seurakuntayhtymän yhteiseen kirkkovaltuustoon. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että seurakuntien päättäjät ovat listalla olevat henkilöt.

Varpaisjärven listan voit katsoa täältä ja Pielaveden listan täältä. Vaalilautakunnat pitävät marraskuussa vaadittavat kokoukset, joissa todetaan listojen henkilöt seurakunnan tuleviksi päättäjiksi vuosille 2019–2022. Seurakunnissa ei sopuvaalitilanteen vuoksi järjestetä myöskään ennakkoäänestystä tai äänestystä.

Lisätietoja Ylä-Savon seurakuntayhtymän ja sen seurakuntien vaaleista löytyy verkosta osoitteesta www.ylasavonseurakunnat.fi/vaalit/. Ehdokkaiden numerot päätetään vaalilautakuntien kokouksissa myöhemmin.

Kaikkien seurakuntiemme seurakuntavaaliehdokkaat löytyvät myös verkosta www.ylasavonseurakunnat.fi/vaalit/ehdokkaat

2018-09-18 20:23:00.0