Menni Nousiainen aloitti lähetyssihteerinä

”On tämä kuin liikkuvaan junaan hyppäisi” kertoo Menni Nousiainen ensimmäisiä tuntemuksiaan lähetyssihteerinä . Menni aloitti työnsä Iisalmen seurakunnassa huhtikuun alusta ja pestiä on takana vajaan kuukauden verran.

Uutena ihmisenä hän toivoo pian tutustuvansa lähetystyön piirissä toimiviin vapaaehtoisiin. ”Arvostan heidän suurta panostaa tälle työlle ja haluan että tämä hyvä työ jatkuu täällä Iisalmessa”, kertoo hän ja jatkaa ”Varsinaisesti ennätän järjestelmällisesti tutustua lähetyksen eri piireihin, kerhoihin jne. vasta syksyllä, kun toiminta kesän jälkeen käynnistyy”.

Lähetystyö kiinnosti jo opiskellessa

Menni kertoo, miten jo opiskeluaikoina hänellä virisi mielenkiinto lähetystyötä kohtaan. ”Haluan olla välikappaleena lähettien ja vapaaehtoisten tekemässä työssä. Vapaaehtoiset tekevät tärkeää työtä, joka saa muotonsa lähettien kautta sekä erilaisina tukina ympäri maailmaa, siellä missä apua tarvitaan.”
Iisalmen seurakunnalla on viisi lähettiä eri puolilla maailmaa ja

Mongoliheimon parissa tehtävä työ sekä nimikkokohteita:

• Katulapsityö eri puolilla maailmaa
  • AIDS-orpokoti Keniassa
  • Raamattulähetystyö Komissa

Toukokuun alussa nimikkolähetti Pirkko Said tulee kotimaan vierailulle ja Menni saa tutustua henkilökohtaisesti yhteen seurakuntamme nimikkoläheteistä.

Työn suunnittelua ja pohdiskeluja
Menni toivoo, että ihmiset rohkeasti ottaisivat yhtyettä häneen ja kertoisivat toiveistaan ja ideoistaan lähetysyön suhteen. ”Haluan olla avoin moneen suuntaan”, jotta yhteistyö sujuisi ja kantaisi hedelmää.

Nuorena ihmisenä Menni pohtii luonnollisesti, mitä työ tuo tullessaan. ”Aiemmin nuorisotyötä tehneenä tiedän, mitä se on kun työ imaisee mukaansa”. Nyt Mennin elämää rytmittävät työn lisäksi myös perhe, jossa on pieniä lapsia.

Teksti ja kuva: Erja Vaarala-Saarenpää

2014-09-01 15:21:49.0