Iisalmen vuoden 2015 Lucia-neito on Siiri Oinonen

Vuoden 2015 Lucia-neito on 15-vuotias iisalmelainen Siiri Oinonen. Keskiviikkona 16. joulukuuta Pyhän Ristin kirkossa järjestetään klo 16 alkaen Lucia-tapahtuma. Aikaisemmin päivällä neito kiertelee alueen vanhainkodeissa ja kouluissa esiintymässä muun seurueen kanssa.

Lucia-tapahtuma on kaikille avoin, koko perheen lämminhenkinen ja jouluinen hiljentymishetki kiireen keskellä. Noin tunnin kestävässä tapahtumassa Juhani Ahon koulun Lucia-neidot esiintyvät soittaen ja laulaen. Mukana on myös kaupungin ja seurakunnan joulutervehdykset. Iisalmen kaupunki, Juhani Ahon koulu ja Iisalmen seurakunta järjestävät tapahtuman jo neljättä vuotta peräkkäin. Tänä vuonna varsinainen Lucian päivä on su 13.12., mutta koululaiset juhlistavat päivää seuraavana keskiviikkona nuorten sporttipäivän yhteydessä.

Juhani Ahon koulun 9-luokkalaisista neidoista valittava Lucia on koululaisille jo traditio. Ehdolla olevan Lucian on oltava valoisa, elämänmyönteinen ja toiset huomioon ottava. Nämä kriteerit 9-luokkalainen Siiri täyttää hyvin.

Lucia-neidot esiintyvät myös päivällä klo 12 Kulttuurikeskuksella kaikille avoimessa tilaisuudessa.

Lisätietoja tapahtumasta, opettaja Anne Pohjoisaho, 040 148 3424, anne.pohjoisaho@iisalmi.fi

2015-12-01 09:00:00.0