Joulukorttirahoilla lukutaitoa Botswanaan

Iisalmen seurakunnan nuorisotyö ohjasi tänäkin vuonna joulukortteihin varatut rahat Botswanan kummiluokalle Suomen Lähetysseuran kautta. Kummiluokka on lukutaitoluokka.

Myös Iisalmen lyseo ja aikuislukio lahjoittivat tämän vuoden joulukorttirahat Botswanan lukutaitoluokalle Iisalmen seurakunnan nuorisotyön kautta. Halutessasi sinäkin voit edistää lukutaitoa Botswanassa. Iisalmen Nuorisotyön kautta kummiluokalle osoitetut lahjoitukset siirretään täysimääräisenä kummiluokan käyttöön.

Botswanan kummiluokka on yksi seurakunnan nuorisotyössä mukana olevien nuorten konkreettinen tapa auttaa kaukana asuvia lähimmäsiä. Esimerkiksi kesän riparileirillä olleen kioskin tuotot ohjattiin kummiluokalle. Kummiluokan kuulumisia voit lukea kummiyhdyshenkilö, Marja Alastalon lähettämästä kummikirjeestä tästä. Suomalaisilla nuorilla on myös mahdollisuus osallistua vapaaehtoistyöhön tai suorittaa harjoittelu kummiluokassa. Suomen Lähetysseuran sivuilta voit lukea Hanna Sarikan kolmen kuukauden harjoittelusta botswanalaisten kummioppilaiden parissa.

Lisätietoja vastaava nuorisotyönohjaaja Jouni Vuorijärvi 044 7335 215, jouni.vuorijarvi@evl.fi

2015-12-21 10:23:01.0