Iisalmelaisille vastasyntyneille ikiomat lorupussit

Lorupussista iloa ja mukavaa yhdessäoloa vauvaperheelle. Tämän vuoden vastasyntyneiden lorupussit ovat valmistuneet  jaettaviksi. Lorupussit on toteutettu usean eri yhteistyökumppanin voimin ja jokainen osallistuja on tuonut pussiin materiaali- tai työpanoksen lisäksi oman lorunsa. Lorupussit on ommeltu Iisalmen seurakunnan Lippuniemen Iloa ja kauneutta -käsityöpiirissä vapaaehtoisten voimin. Pusseihin tarvittavat kankaat on lahjoittanut Marituulet Oy.

Lorupussi jaetaan kaikkiin iisalmelaisiin vauvaperheisiin lastenneuvolan vastasyntyneen luo tehtävän kotikäynnin yhteydessä. Lorupussi on mukava tapa viettää aikaa yhdessä vauvan kanssa koko perheen kesken. Yhteinen loruttelu vahvistaa lapsen kielellistä kehitystä ja tutustuttaa sanojen maailmaan. Iisalmen seurakunnan lapsityö on antanut lorupussiin iltarukouksen. Lähetystyön kortissa virsi ”Siunaa koko maailmaa” muistuttaa lähimmäisistämme kaikkialla maailmassa.

Kaikkiaan pusseja on koottu 230 kappaletta. Lorupussi-yhteistyötä tehdään Iisalmessa nyt jo neljättä vuotta. Lorupussien ompelijataho vaihtuu vuosittain. Lorupussit ovat toteuttaneet yhteistyössä Iisalmen seurakunnan lapsi- ja lähetystyö, Iisalmen kaupungin päivähoito ja nuorisotyö, Iisalmen kaupunginkirjasto, Marituulet Oy , Perheentalo-yhteistyö, Suomalainen kirjakauppa, Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä: Lastenneuvola, Neuvolapsykologi ja –puheterapeutit, Perhetyö, Iisalmi.

Lisätietoja:

Iisalmen seurakunta, lapsi- ja perhetyö, Anu Naakka 044 7335 225 tai anu.naakka@evl.fi

Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä: Perhekeskus, psykologi Liisa Katainen 040 712 1024, liisa.katainen@ylasavonsote.fi tai Iisalmen lastenneuvola terveydenhoitaja Riitta Ryhänen 040 152 5988, riitta.ryhanen@ylasavonsote.fi

Wed Jan 27 11:03:18 EET 2016