Ekopaasto starttaa jo viidettä kertaa

Tuhkakeskiviikkona 10.2. käynnistyvä ja pääsiäiseen asti jatkuva Ekopaasto-kampanja pureutuu tänä vuonna ruokaan. Ruoka muodostaa viidenneksen suomalaisten kotitalouksien hiilijalanjäljestä – ympäristön kannalta sillä on siis väliä, mitä syömme.

Kampanja haastaa suomalaisia kokeilemaan ekologisempia ostopäätös- ja syömistottumuksia ja hiljentymään paastonaikaan. Kampanjaan osallistetaan sosiaalisen median kautta #paastolupaus-haasteella. Ekopaaston uudistetut verkkosivut on avattu osoitteeseen ekopaasto.fi.

Olgan kotona ja Isyyspakkaus mukana Ekopaastossa

Ekopaasto näkyy tänä vuonna kahdessa suositussa blogissa. Olgan kotona -blogissa maatilaelämästä kirjoittavaOlga Temonen ja kaupunkilaisperheen arjesta ammentavan Isyyspakkaus-blogin Tommi Koivisto käsittelevät blogeissaan ekologiseen ruokaan liittyviä teemoja.

7 viikkoa ja 7 lupausta

Kampanjan yhteydessä järjestettävässä viikkokilpailussa kokeillaan paastoamista ympäristön puolesta. Kilpailuun osallistutaan jakamalla oma paastolupaus Facebookin 7 viikkoa, 7 lupausta -tapahtumassa, Twitterissä tai Instagramissa tunnisteella #paastolupaus. Ekopaastoa voi seurata myös tunnisteella #ekopaasto.

Haastekilpailulla kannustetaan ihmisiä kokeilemaan erilaisia ympäristöystävällisiä tapoja syödä ja valmistaa ruokaa. Kilpailuun voi osallistua vaikka yhden viikon ajan – tai valitsemalla uuden paastoamiskohteen jokaisena paaston seitsemänä viikkona. Mistä sinä olisit valmis paastoamaan ympäristön puolesta?

Viidettä kertaa järjestettävän Ekopaasto-kampanjan toteuttavat Suomen evankelis-luterilainen kirkko ja Kirkon ulkomaanavun Changemaker-verkosto yhteistyössä Marttojen kanssa.

Lue lisää verkossa www.ekopaasto.fi

2016-02-05 10:09:01.0