Ehkäisevän päihdetyön viikko

Kenet sinä tekisit onnelliseksi olemalla oma itsesi? Kenet sinä tekisit onnelliseksi juomalla vähemmän? Ehkäisevän päihdetyön viikolla rohkaistaan miettimään, miten oma päihteiden käyttö vaikuttaa läheisiin ihmisiin, hyvinvointiin ja sosiaalisiin suhteisiin. Iisalmen seurakunta on mukana viikon tapahtumissa.
Valtakunnallista Ehkäisevän päihdetyön viikkoa vietetään 3 - 9.11.2014 tänä vuonna 15. kertaa. Ehkäisevän päihdetyön viikolla on puhuttu muutaman vuoden ajan arjen onnellisuudesta ja hyvästä elämästä. Tavoitteena on, että viikon viesti saisi meistä jokaisen pohtimaan: kenet juuri minä teen onnelliseksi? Samalla voi miettiä, miten oma päihteiden käyttö vaikuttaa hyvinvointiin ja ihmissuhteisiin.

Ehkäisevän päihdetyön tavoitteena on vähentää päihdehaittoja, lisätä päihteisiin liittyvää tietoutta, edistää päihteettömiä elintapoja ja päihdeongelmista kärsivien kansalaisten oikeuksia. Teemaviikon valtakunnallisesta koordinoinnista vastaavat Ehkäisevä päihdetyö EHYT ry ja Suomen Punaisen Ristin päihdetyö.

Seurakunta on mukana viikon tapahtumissa, katso yhteistyötahojen yhteinen viikon ohjelma alta!

Lisätietoja: diakoni Ritva Mustonen, 044 7335 221, ritva.mustonen@evl.fi

2014-12-31 14:11:51.0