Diakonian merkki luovutettiin kauppias Harri Piipposelle

Iisalmen seurakunnan diakoniatyön merkki luovutettiin tänä vuonna kauppias Harri Piiposelle tiistaina 25. marraskuuta. Merkki voidaan myöntää yhteistyökumppanille /-taholle, joka on toiminnassaan osoittanut diakonista toimintaotetta ja joka toimii inhimillisyyden ja ihmisarvon huomioon ottaen sekä, joka ei suoranaisesti toimi kirkossa.

Palkinnon avulla halutaan nostaa esiin diakonista työotetta myös muualla kuin kirkon työssä. Palkinnon jakaa yksittäinen seurakunta, sääntöjen puitteissa, niin usein/harvoin kuin haluaa. Diakonian merkki kertoo kantajansa inhimillisyydestä. Se kertoo, että toivo ei kuole koskaan siellä, missä uskotaan uusiin mahdollisuuksiin ja ihmiseen. Merkki kertoo, että armo on läsnä.

Merkissä, jonka on suunnitellut Kalevala Korun pääsuunnittelija Kirsti Doukas, sydän on "kätketty ristin sisään". Kärsimykseen sisältyy rakkautta, kärsimyksen sisältä nousee rakkaus, joka armahtaa ja vapahtaa. Ihmisessä on rakkautta ja kauneutta, joka voi kätkeytyä muilta. Tarvitaan joku, joka näkee kätketyn, huomaa ihmisen kärsimyksen takana. Diakonian merkin kantaja uskaltaa nähdä myös sydämellään ja kohdata kärsivän ihmisen. Hänellä on taito nähdä kätketty.

Lisätietoja Iisalmen seurakunta Anne Pulkka 044 7335 223

2014-12-31 14:22:04.0