Iisalmen oman Virsivisan voittajat ratkottiin sunnuntaina

Ensimmäistä kertaa järjestetty Iisalmen seurakunnan oma Virsivisa huipentui viime sunnuntaina, kun visa kisattiin Lippuniemen seurakuntakodilla. Lastensarjan voitti joukkue "Edvinin Enkelit". Aikuisten ja nuorten sarjan voittoon ylsi "Virren viemää" -joukkue.

Virsivisassa tunnistettiin ennakkoon harjoiteltuja virsiä ja niiden tekstejä, sekä tietenkin laulettiin. Peruskoululaiset opettelivat visaan 15 virttä, nuorten ja aikuisten sarjassa virsiä oli opeteltavana tuplamäärä eli 30 kappaletta. Kilpailussa oli mukana yhteensä kahdeksan joukkuetta.

Edvinin Enkeleissä kisasivat Linda Bergman, Minea Pomell, Minessa Korhonen, Sara Kiiskinen ja Laura Kallio. Virren viemää -joukkueessa kisasivat Eila Nousiainen, Niilo Nousiainen, Anna Kiiskinen ja Veijo Kettunen.

Virsivisan tavoitteena on innostaa laulamaan virsiä yksin ja yhdessä, tutustumaan niiden teksteihin ja pohdiskelemaan sisältöjen merkitystä.

Lisätietoja:
nuorisotyönohjaaja Satu Krogerus (peruskoululaiset)
p. 044 7335 218 tai satu.krogerus@evl.fi.

kanttori Hannu Virpi (aikuiset ja nuoret)
p. 044 7335 251 tai hannu.virpi@evl.fi

Wed Apr 13 08:15:01 EEST 2016