Seurakuntayhtymän veroprosentin esitetään pysyvän ennallaan

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkollisveron tuloveroprosentin esitetään pysyvän ennallaan 1,65 prosentissa.

Seurakuntayhtymän yhteinen kirkkoneuvosto kokoontui 14.6. päättämään seurakuntien ja seurakuntayhtymän yhteisistä asioista. Päätöksiä tehtiin mm. tuloveroprosenttiin sekä kiinteistöihin liittyen.

Yhteiselle kirkkovaltuustolle esitetään, että se vahvistaa seurakuntayhtymän vuoden 2017 tuloveroprosentiksi 1,65 %, joka on sama kuin kuluvana vuonna. Lisäksi myyntii päätettiin asettaa Varpaisjärvellä sijaitseva asunto osoitteessa Metsämiehentie 5 A 4. Myyntituotto käytetään testamentin mukaisesti hautausmaan hoitoon/kunnossapitoon.

Seurakuntayhtymässä on jätetty täyttämättä joitakin virkoja eläkkeelle jääntien yhteydessä, mutta virkoja ei ole varsinaisesti päätetty asianmukaisesti lakkauttaa. Yhteinen kirkkoneuvosto esittää yhteiselle kirkkovaltuustolle, että se päättää lakkauttaa 1.11.2016 lukien seurakuntasihteerin, kolmen toimistosihteerin ja seurakuntapuutarhurin virat tässä vaiheessa tarpeettomina.

Pöytäkirjat löytyvät tarkastuksen jälkeen verkosta osoitteesta www.ylasavonseurakunnat.fi/paatoksenteko

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, hallintojohtaja Katariina Bergbacka, 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

Wed Jun 15 11:55:35 EEST 2016