"Levolle laskeun, Luojani" -kirkkokonsertti Kustaa Aadolfin kirkossa

Laulaja ja näyttelijä, sopraano Päivi Pylvänäinen aloittaa tänä vuonna kahdeksan konserttia kattavan Levolle laskeun, Luojani -kirkkokonserttikiertueensa Iisalmesta keskiviikkona 13.7.2016 esiintyen säestäjänsä Laura Kivikosken kanssa Kustaa Aadolfin kirkossa klo 18.

Pylvänäinen käy tunnelmallisessa ja henkilökohtaisessa konsertissaan läpi omaa elämäänsä tästä päivästä lapsuuteen. Sillä matkalla, kuten suurella osalla suomalaisista, kirkko ja seurakunta kulkevat melkein aina jollain tavalla vierellä. Elämäntarinan pysähdyspaikkoina on tällä kertaa tutut virret ja hengelliset laulut.

"Lapsena äiti aina lauloi samaa tuttua virttä. Nyt huomaan laulavani omille lapsilleni samaa laulua. Tuntuu turvalliselta, että arjen keskeltä löytää pieniä asioita, perinteitä, joihin voi hyvällä mielellä tukeutua. Näistä kokemuksista rakentuu tämä konsertti." kertoo Päivi Pylvänäinen.

Pylvänäinen toivottaa kaikki tervetulleeksi konserttiin. ”Luvassa on monipuolinen ja musiikillisesti hieman yllättäväkin kokonaisuus.” solisti lupaa.

Päivi Pylvänäinen vieraili Iisalmessa jo aiemmin keväällä yhdessä Tomi Metsäkedon ja Maria Lundin kanssa Iisalmi-salissa viihteellisessä Sopraanot Metsäkedolla -konsertissa. Pylvänäisen monipuolinen työura sisältää ooppera-, operetti- ja teatterirooleja sekä konsertti- ja kirkkomusiikkiteosten solistitehtävia ja soolokonsertteja.

Konsertti on osa Iisalmen seurakunnan Kirkko soi -kesämusiikkisarjaa. Konsertin järjestää Iisalmen seurakunta. Konserttiin on vapaa pääsy.

Lisätietoja, kanttori Hannu Virpi, 044 7335 251, hannu.virpi@evl.fi

Kuva: Ville Paasimaa