Iisalmen seurakunnan uusi paikalliskeräys verkossa auttaa iisalmelaisia perheitä

Iisalmen seurakunta on avannut uuden kanavan, jonka avulla halukkaat voivat lahjoittaa verkkosivujen kautta haluamansa summan ja siten auttaa paikallisia perheitä. Verkossa toteutettavan paikalliskeräyksen kautta saadut varat kohdennetaan täysimääräisesti iisalmelaisten, hädässä olevien perheiden tukemiseksi taloudellisen, tavara- tai ruoka-avun kautta. Iisalmen seurakunta on ensimmäisiä seurakuntia Suomessa, joka tarjoaa mahdollisuuden auttaa oman alueen hätää kärsiviä verkkopalvelun paikalliskeräyksen kautta.

Paikalliskeräykseen voi osallistua Iisalmen seurakunnan vapaaehtoistehtäviä kokoavan verkkopalvelun kautta osoitteessa www.vapaaehtoistyo.fi/iisalmi. Sivustolle on koottu Iisalmen alueen vapaaehtoistehtäviä ja sivuston lopusta löytyy osio lahjoituskohteet. Tukea voi antaa haluamalleen kohteelle sopivaksi katsomansa summan verran. Jo pienikin lahjoitus auttaa. Lahjoituksen lähikeräykseen voi tehdä helposti oman verkkopankin kautta, nimettömänä tai omat yhteystietonsa jättäen.

Tällä hetkellä Iisalmen seurakunnalla on avoinna kaksi paikalliskeräystä. Yksinhuoltajaperheen teini-ikäisille pojille ollaan hankkimassa uusia sänkyjä, sillä juniorisängyt ovat liian pienet ja pojat nukkuvat lattialla. Keräyksen tavoitesumma on 600 euroa. Toinen avoinna oleva paikalliskeräys kohdennetaan suurimmassa hädässä oleviin alueen maanviljelijäperheisiin, jotka ovat hakeutuneet seurakuntien diakoniatyön, kaupungin sosiaalityön sekä velkaneuvonnan kautta autettavaksi. Seurakuntien diakoniatyö tekee avustustyötä yhdessä sosiaalitoimiston kanssa ja tämän keräyksen ei ole tarkoitus olla korvausta tuille, vaan apua niihin välttämättömiin perheen asioihin, joita on jouduttu lykkäämään tukia odotellessa. Keräyksen tavoitesumma on 3000 euroa, jolla voidaan helpottaa arviolta 2–4 perheen tilannetta.

Keräykselle on Poliisihallituksen myöntämä lupa ja apu kohdennetaan Iisalmen seurakunnan diakoniatyön kautta täysimääräisesti kohteiden auttamiseksi.

Lisätietoja, vs. johtava diakoniaviranhaltija Virpi Jukarainen, 044 7335 283, virpi.jukarainen@evl.fi

Mon Jul 11 09:53:00 EEST 2016