Lähetyskirpun avajaiset olivat menestys

Iisalmen seurakunnan Lähetyskirpun markkinapäivään suunnitellut avajaiset olivat menestys ja kahvikin loppui kesken yleisöryntäyksen ansioista. Keskeisellä paikalla sijaitseva kirppis on ihmisten uusi kohtaamispaikka.
Perjantaiaamuna vaille kymmenen kävi Kauppakatu 15 edessä jo kova kuhina ja ihmisiä riitti ihan jonoksi saakka, kun Iisalmen seurakunnan Lähetyskirppu avasi uudet toimitilansa. Moni oli saapunut paikalle mielenkiinnosta uusia toimitiloja kohtaan. Tilaisuuden alussa pastori Eeva-Maija Monto piti pienen hartaushetken, sitten oli tarjolla pullakahvit ja tietenkin avajaistarjouksia. Myöhemmin nähtiin myös muotinäytös. Pullakahvit oli varattu 300 ensimmäiselle ja suuren suosion ansiosta kahvikin loppui kesken jo parin tunnin päästä. Suosio yllätti kaikki.

Mielenkiinnosta uusia tiloja kohtaan olivat paikalle saapuneet myös iisalmelaiset, kirpun vakioasiakkaat, Ritva Soininen ja Kaarina Ahtonen. ”Ihan uteliaisuuttaan tultiin katsomaan miltä uudet tilat näyttävät ja hienothan nämä ovat! Paljon valoisammat ja tilaa liikkua on enemmän. Huomaa, että työtä on tehty paljon”, kertovat Ritva ja Kaarina.

Enemmän kuin kirpputori

Kirpputorin tiloihin on rakennettu myös ns. Lähimmäisen kammari, jossa voi halutessaan hengähtää hetken ja nauttia vaikkapa kupillisen kahvia. Tilaan tulee myöhemmin myös ns. tuunauspaja, jossa pääsee valmistamaan kierrätystuotteita. Kevään aikana vapaaehtoisten käyttöön tulevat myös kangaspuut, joilla voi kutoa lähetystyön hyväksi myytäviä mattoja. Täällä on muutakin toimintaa kuin kirpputori ja keskeinen sijainti on meille todella tärkeä. Nyt palvelemme maanantaista lauantaihin kello 10 ja 14 välillä, mutta keväällä on tarkoitus miettiä myös ilta-aukioloja, esimerkiksi iltatorien aikaan”, kertoo seurakunnan lähetyssihteeri Menni Nousiainen.

Fri Mar 06 15:06:01 EET 2015