Tarvitsetko tukea vanhemmuuteen eron aikana?

Iisalmessa viime syksynä alkaneet Eroneuvo-illat jatkuvat myös keväällä. Seuraava Eroneuvo-ilta järjestetään to 16.4.2015 klo 18 Perhetuvalla (Louhenkatu 17, Iisalmi). Tilaisuudet on tarkoitettu eroa harkitseville tai eronneille lasten vanhemmille ja heidän läheisilleen.

Eroneuvo-iltojen tavoitteena on tukea erotilanteessa olevien aikuisten vanhemmuutta ja tuoda esiin lapsen asemaa erotilanteessa. On lapsen etu, että yhteys molempiin vanhempiin säilyy. Maksuttomiin iltoihin ei tarvitse ilmoittautua, eivätkä ne sido mihinkään. Kertaluonteisiin Eroneuvo-iltoihin ovat kaikki yläsavolaiset tervetulleita, askarruttaapa erossa sitten pieni tai iso asia. Eroneuvo-illat järjestävät yhteistyössä Iisalmen seurakunta, Ylä-Savon SOTE kuntayhtymä ja Ylä-Savon Ensi- ja turvakotiyhdistys ry.

Kaksi tuntia kestävässä tilaisuudessa käydään läpi eron tuomaa kriisiä ja yhteistyövanhemmuutta. Tavoitteena on tukea vanhempia huomioimaan lapsen tarpeita eron aikana. Vanhemmilla on mahdollisuus puhua myös omaa mieltä askarruttavista asioista pienryhmissä, joita vetävät koulutetut vapaaehtoiset, vertaisohjaajat. Vertaisohjaaja on itse eron läpikäynyt ja siitä selvinnyt henkilö. Paikalla voi olla anonyymina ja keskusteluihin ei ole pakko osallistua.

Lisätietoja: Ylä-Savon Ensi- ja turvakotiyhdistys ry, avopalveluohjaaja Erja Heiskanen, puh. 050 371 4208.  erja.heiskanen@ylasavonensijaturvakoti.fi ja Iisalmen seurakunta, lapsityönohjaaja Riitta Kauhanen puh. 044 7335 227 riitta.kauhanen@evl.fi

2015-03-25 14:47:01.0