Kurvaa kirkolle kulttuurihistoriakierrokselle tai pidä taivaallinen tauko

Iisalmen Kustaa Aadolfin kirkolla päivystää kesällä tiekirkko-oppaat kirkon ja seurakunnan historiasta kertoen. Ilmainen kirkkohistoriakierros on mitä mainioin ohjelmanumero esimerkiksi kesävieraille. Viileä kirkko on myös oiva taukopaikka hellepäivänä tai pieni kulttuurihistoria-annos sadepäivien ohjelmana.

Kirkon opaskierros kestää kymmenestä minuutista puoleen tuntiin. Kirkkoa, taidetta ja kirkkomuseota tutkitaan kävijöiden toiveiden mukaan. Koulutetut oppaat tekevät kirkkokierroksesta kuulijalleen sopivan. Lapsille kirkon historiasta kerrotaan kuvien ja esineiden avulla, kun taas aikuisille ja historiasta kiinnostuneille avataan enemmän yksityiskohtia. Tänä kesänä Iisalmen seurakunnan tiekirkko-oppaina toimivat Annu Komulainen ja Antti Kämäräinen. Oppaat ovat osa seurakunnan joka kesäistä tiekirkko-toimintaa.

Tiekirkko-oppaat päivystävät Kustaa Aadolfin kirkolla 10.6.–20.8.15 ma–pe klo 10–18 välisenä aikana. Juhannusaattona 19.6. kirkko on suljettu.

Kaikkiaan Suomessa on tänä kesänä avoinna noin 260 Tiekirkkoa. Kaikkien Suomen tiekirkkojen aukioloajat voit tarkistaa osoitteesta www.tiekirkot.fi

Kuvassa Kustaa Aadolfin kirkon oppaat Annu Komulainen ja Antti Kämäräinen.

Iisalmen tiekirkko, hallintojohtaja Katariina Bergbacka 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkkojen aukioloajat kesällä 2015

• Kustaa Aadolfin kirkko Iisalmessa on avoinna 10.6.–20.8. ma - pe klo 10–18, suljettu 19.6.
• Pyhän Ristin kirkko Iisalmessa on avoinna toimitusten aikana ja erikseen sovittuna
• Pielaveden kirkko on avoinna 1.6.–28.7. joka päivä klo 10–16
• Lapinlahden kirkko on avoinna 1.6.–9.8. ma-pe klo 11–16 sekä viikonloppuisin toimitusten yhteydessä.
• Sonkajärven kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä. Sukevan on kirkko avoinna toimitusten aikana.
• Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkko toimii normaalisti Tiekirkkona, mutta kesällä 2015 kirkko on remontissa 4.5. – 28.8. välisen ajan, ja esim. jumalanpalveluksissa on käytössä poikkeusjärjestelyt tilojen suhteen. Jumalanpalvelukset järjestetään pääsääntöisesti seurakuntasalissa.

2015-06-12 10:42:09.0