Runnin koulu vei voiton alakoulujen postimerkkikilpailussa

Iisalmen seurakunta järjesti kevään aikana alakoulujen välisen postimerkkien keräyskilpailun. Voiton vei 45 oppilaan Runnin koulu, joka keräsi yhteensä 9 995 postimerkkiä – yhteensä 222 postimerkkiä yhtä oppilasta kohti!

Runnin koululta löytyivät Iisalmen alakoulujen ahkerimmat postimerkkien keräilijät. Pieni maalaiskoulu keräsi kevään aikana yhteensä 9 995 postimerkkiä, joka on huima suoritus pienelle koululle! Hienoa työtä tekivät myös toiselle sijalle kilpailussa sijoittunut Partalan koulu ja kolmanneksi sijoittunut Kangaslammin koulu. Virallinen keräysaika oli 1.1.–30.4.

Palkinnon Runnin koulun oppilaat saivat tänään: Ubongo-lautapeli, yhteisiä pelihetkiä varten. Lisäksi oppilaat tekivät lähetystyötä päättämällä seurakunnan lähetystyön lahjoituskohteen. Suomen Lähetysseuran Onnenlahjoista valittiin katastrofityöhön 100 eurolla puhdasta juomavettä

Postimerkkien kerääminen on yksi helppo tapa tehdä lähetystyötä. Kerätyt postimerkit lähetetään vuoden lopussa Suomen Lähetysseuralle, joka huutokauppaa merkit. Postimerkeistä saatava tuotto käytetään lähetystyöhön.

Iisalmessa alakoulujen postimerkkikeräyskilpailun merkit osallistuvat vielä Iisalmen rovastikunnan lähetystyön väliseen kilpailuun, joka ratkeaa lokakuussa 2015.

Seurakunta kiittää kaikkia ahkeria keräilijöitä! Tehdään jatkossakin yhdessä hyvää!

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, lähetyssihteeri Menni Nousiainen, 044 7335 226, menni.nousiainen@evl.fi

Mon May 25 12:29:18 EEST 2015