Iisaaren kioskin seinään saa jättää oman puumerkkinsä

Normaalisti on kiellettyä jättää oma puumerkkinsä rakennuksen seinään, mutta Iisalmen seurakunnan Iisaaren omassa nuorten kioskissa se on sallittua. Ja oikeastaan suositeltavaakin.
Iisalmen seurakunnan leiriläiset saavat tästä kesästä lähtien nauttia Iisaaren omista kioskipalveluista. Vanha leirikioskikäytäntö on taas herätetty henkiin ja puitteetkin ovat nyt kunnossa. Kesän ensimmäiselle saarileirille rakennettiin, yhteistyössä Iisalmen Nuorison Tuki ry:n kanssa, uusi kioskirakennus. Pieni mökki, kahden kuormalavan kokoinen on uudelleenkoottava. Se rakennetaan keväisin ja puretaan kesän päätteeksi. Talvella kioski on mahdollisesti nuorisotyön tapahtumissa mukana esim. messuilla.

Nuorten oma idea

Idea lähti isoskoulutuksessa olleilta nuorilta. Leireille toivottiin paikkaa, josta voisi ostaa limua, namuja ja vaikka sen unohtuneen hammasharjankin. Lisäksi jokainen saa jättää seinään oman puumerkkinsä.

”Nuorten kanssa tästä puhuttiin ja sitten vaan tartuttiin tuumasta toimeen! Kioski on tällä hetkellä vielä maalaamaton, mutta idea onkin, että nuoret koristelevat sen itse. Jokainen leiri jättää seinään vuosittain omat puumerkkinsä ja kioski on aivan erinäköinen jo parin vuoden päästä. Se voi olla vaikka pieni tervehdys runon muodossa, piirros tai ihan mitä nuori itse haluaa! Fiksut nuoret kyllä tietävät hyvän maun rajat”, kertoo Iisalmen seurakunnan johtava nuorisotyönohjaaja Jouni Vuorijärvi. ”Kioskista voi ostaa hieman syötävää, mutta tämän lisäksi tarjoamme nuorille mahdollisuuden opetella myyntityötä”, jatkaa Vuorijärvi.

Kioskin tavarat järjestää ja kuljettaa paikalle K-citymarket Iisalmi. Varat käytetään iisalmelaisten nuorten hyväksi sekä Iisalmen seurakunnan nuorisotyön lukutaidon kummiluokalle Botswanaan Afrikkaan.

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta, johtava nuorisotyönohjaaja Jouni Vuorijärvi, 044 7335 215, jouni.vuorijarvi@evl.fi

2015-06-11 10:37:01.0