Seurakuntaviikko tulee jälleen!

Iisalmen seurakunta järjestää nyt jo toisen kerran seurakuntaviikon, joka tarjoaa huikeita tapahtumia 27.10.–5.11. 2017 koko perheelle. Teema ”Keskellä elämää” kytkeytyy tänä vuonna vietettävään reformaation juhlavuoteen.

Kaikenikäisille suunnattuja tapahtumia järjestetään kirkkojen ja seurakunnan tilojen lisäksi mm. Torikulman kauppakeskuksessa, Ravintola Raatihuoneella ja Bar & Cafe Gracevillessä. Seurakuntaviikon tavoitteena on olla läsnä ihmisten arjessa ja toivottaa jokainen tervetulleeksi mukaan juuri sellaisena kuin on.

Pakohuone on pakko kokea!

Yksi seurakuntaviikon erikoisuus on kauppakeskus Torikulmaan rakennettu Lutherin pakohuone, joka avataan lauantaina 28.10. Pakohuone on historiallinen pakohuonepeli, jossa ryhmällä on noin 45 minuuttia aikaa ratkaista huoneessa olevat pulmat ja arvoitukset. Mihin Lutherin vaakuna on hävinnyt? Arvoitukset ratkotaan käyttämällä nokkeluutta, luovuutta ja ryhmän yhteispeliä. Suositeltava ryhmän koko on 2–5 henkilöä ja kouluikäisten seurassa tulee olla aikuinen. Huone on avoinna seurakuntaviikolla arkena klo 15–20 ja sinne varataan paikkoja seurakunnan verkkosivujen kautta.

Oletko maistanut avotulirieskoja tai bratwurst-makkaraa?

Lapsiperheille on luvassa lauantaina 28.10. klo 12–16 Lippuniemen seurakuntakodilla järjestettävä Perheenpäivä-tapahtuma. Partiolaisten kanssa yhteistyössä järjestettävässä tapahtumassa on luvassa työpajoja, joissa reformaation aikakautta tuodaan esille elämysten kautta ja lapsille sopivalla tavalla. Luvassa on Lutherin aikaan liittyviä tuoksuja, makuja ja yhteistä tekemistä mm. kädentöitä ja musisointia. Avotulella paistetaan rieskoja ja bratwurst-makkaraa.

Uskon yö -tapahtumassa taide on uskon ilmentäjä

Lauantaina 28.10. järjestettävä Uskon yö -tapahtuma on kaikille avoin tapahtuma, jonka tavoitteena on tuoda esille taide uskon ilmentäjänä. Tapahtuma alkaa klo 16 Lippuniemen seurakuntakodilla Jippii-kuoron Ristin maa -kiertueella. Ohjelmassa on lisäksi mm. erilaisia pajoja ympäri kaupunkia. Ilta päättyy klo 22.00 alkavaan yhteiseen ekumeeniseen hartaushetkeen Pyhän Ristin kirkkoon. Uskon Yö on maanlaajuinen seurakuntatapahtuma jonka merkeissä seurakunnat kutsuvat eri alojen taiteilijoita tekemään yhdessä hyvää oman paikkakunnan kirkon suojissa. Iisalmessa tapahtuma järjestetään jo toista kertaa ja tämä vuoden teemana on sanataide.

Tervetuloa syömään, yhden pöydän ääreen!

Seurakunta haluaa tarjota viikon aikana myös ruumiillista ravintoa ja kutsuu kaikenikäisiä ihmisiä syömään ja seurustelemaan saman pöydän ääreen. Torstaina 2.11. klo 11–13 ja 15–17 järjestetään yhteisiä ruokailuhetkiä, jonne kaikki ovat tervetulleita ruokailemaan ja keskustelemaan yhdessä. Syödään yhdessä -tapahtumassa on tarjolla jauhelihakeittoa ja voit tulla nauttimaan sitä esimerkiksi lounastunnilla tai lasten kanssa hoitopäivän jälkeen.

Piipahda kirkossa ja nauti ihanasta urkumusiikista

Keskustassa sijaitseva Pyhän Ristin kirkko on auki arkena klo 7–13. Voit piipahtaa kirkossa rauhoittumassa tai kuulemassa ihanaa urkumusiikkia klo 7.30–8.30 välisellä ajalla. Reformaatiojuhlavuoden konsertti järjestetään sunnuntaina 5.11. klo 17.00 alkaen.

Tervetuloa mukaan seurakuntaviikon tapahtumiin! Tapahtumia on runsaasti ympäri kaupunkia ja koko viikon ohjelma löytyy osoitteesta iisalmenseurakunta.fi/seurakuntaviikko

Lisätietoja, johtava lapsityönohjaaja Anu Naakka, 044 7335 225, anu.naakka@evl.fi ja nuorisotyönohjaaja Satu Krogerus 044 7335 218, satu.krogerus@evl.fi

Mon Oct 09 08:35:00 EEST 2017