Tapahtumaviikko tuo uutta koettavaa pääsiäiseen

Ensimmäistä kertaa järjestettävä Kohti pääsiäistä -tapahtumaviikko 25.3-2.4. tuo uutta koettavaa ja mahdollisuuksia viettää pääsiäistä yhdessä. Perinteisten pääsiäistapahtumien rinnalla kaupunkiseikkaillaan mobiiliavusteisesti, nautitaan pienoisdraamasta ja elävöidytään musiikista.
Uutinen Kohti pääsiäistä_THUMB.png

Tapahtumaviikon tavoitteena on tuoda uusia mahdollisuuksia pääsiäisen viettoon perinteisten tapahtumien rinnalle, ihmisten arki ja pyhä huomioiden. Uutuutena on mobiiliavusteinen kaupunkiseikkailu, jossa arkinen ympäristö ja pääsiäisen kertomus kietoutuvat yhteen tarinallisin keinoin. Kaupunkiseikkailu tapahtuu Iisalmen keskustan alueella mobiilirasteista koostuvalla n. 1,5km pituisella reitillä. Sen voi kulkea koska tahansa tapahtumaviikon ajan, varaamalla mukaan älypuhelimen ja kuulokkeet.

Lapsille on oma Lasten kaupunkiseikkailu (1 km) joka sopii n. 6—12-vuotiaille. Voit tutustu siihen tästä.

Ovet avoinna aamusta iltaan

Pyhän Ristin kirkossa on tapahtumaviikolla tarjolla aamukahvit maanantaista torstaihin ja ovet ovat avoinna hiljentymiselle sekä keskusteluille iltaan saakka.

Pääsiäisen tunnelmiin voi hiljentyä jumalanpalvelusten lisäksi myös musiikin kautta. 1200-luvulta peräisin oleva hymni Stabat mater kuullaan G.B. Pergolesin säveltämänä ja Heini Heiden, Päivi Lappalaisen sekä soitinyhtyeen esittämänä Pyhän Ristin kirkossa 27.3. Hiljaisen viikon tapahtumiin perustuva Kohti pääsiäistä -pienoisdraama vie pääsiäisen kertomusta musiikin ja draaman avulla kouluihin, laitoksiin ja sairaaloihin. Lapsiperheille on tarjolla ”musiikillinen matka kohti pääsiäistä”, oma pieni kaupunkiseikkailu sekä lasten pääsiäiskirkkoja.

Syödään yhdessä

Pääsiäisen pyhien päätteeksi 2.4. kokoonnutaan syömään yhdessä saman pöydän äärelle seurakuntatalolle. Kutsumme kaikenikäisiä ihmisiä syömään ja seurustelemaan yhteisen aterian äärelle, valmiiseen pöytään.

Kohti pääsiäistä -tapahtumaviikkoon voit tutustua tästä

Lisätietoja: vs. seurakuntapastori Sami Saravuoma p. 044 733 5249, sami.saravuoma@evl.fi

Tapahtumien yhteyshenkilöt löydät tästä

Tue Mar 06 08:25:00 EET 2018