Hautojen hoitopäivänä hoidetaan myös surua

Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa järjestetään tänäkin vuonna perinteisiä hautojenhoitopäiviä. Iisalmessa päivä järjestetään tiistaina 12.6. Hautojen ja kukkien lisäksi päivän aikana hoidetaan myös surutyötä hiljentymällä läheisten ja omaisten haudoille.
Kevät_haudanhoito_HL_THUMB.jpg

Hautojen hoitopäivänä seurakunnalta on mahdollisuus lainata puutarhatyökaluja. Hautausmaiden työntekijät antavat myös mielellään neuvoja hautausmaiden jätteiden lajittelussa. Kaikkien hautausmaiden jätelaatikoissa on selkeät merkinnät lajittelulle.

Kesän ajaksi hautojen talvilyhdyt kannattaa viedä kotiin, huoltaa ja tuoda taas syksyllä valaisemaan hautoja, koska kesän aikana haudoilla olevat lyhdyt estävät ruohonleikkuuta.

Iisalmen seurakunnassa hautojen hoitopäivänä hartaushetket järjestetään klo 9.00 alkaen Kustaa Aadolfin kirkon Vanhassa kappelissa ja klo 10.00 alkaen Kangaslammin kappelissa.
Vanhan kappelin lähetyskahviossa on myynnissä lettuja, makkaraa ja kahvia.

Lisätietoja palvelupäällikkö Riitta Kaasinen, 040 528 3140, riitta.kaasinen@evl.fi

2018-05-29 09:50:00.0