Isosten päivä panostaa nuorten yhteisöllisyyteen

Iisalmen rovastikunnan seurakuntien isosten vuosittainen tapahtumapäivä kokoaa yhteen arviolta 150 nuorta. Tänä vuonna Iisalmessa 6.10. järjestettävän Isosti-päivän tarkoitus on lisätä nuorten yhteisöllisyyttä.
Print_Iisaari_isoset_ryhmakuva6_HL_THUMB.jpg

”Isosti-päivä toteutetaan nyt kolmatta kertaa Iisalmen rovastikunnassa, ja olemme saaneet tapahtumasta todella hyvää palautetta. Nuoret kertovat, että yhdessä ja isolla porukalla on kiva tehdä juttuja. Tapahtumapäivä on osa isoskoulutusta, mutta mukaan tulee myös vanhoja isosia ja kerhonohjaajia”, kertoo nuorisotyönohjaaja Kari Surma-aho Iisalmen seurakunnasta.

Päivän keskiössä vuorovaikutustaidot

Isosti-päivä alkaa Iisalmen kulttuurikeskukselta klo 9.30 ja päättyy klo 17.00 yhteiseen messuun Pyhän Ristin kirkkoon. Päivä rakentuu ns. toimintapajoista, joita nuoret kiertävät. Aiheina ovat mm. media ja some, Virsvälkkä, hengellinen elämä, Liikkuva seurakunta sekä ilmaisu- ja vuorovaikutustaidot. Päivään ilmoittaudutaan etukäteen omaan seurakuntaan.

Iisalmen rovastikuntaan kuuluvat Iisalmen, Lapinlahden, Keiteleen, Kiuruveden, Pielaveden, Rautavaaran, Sonkajärven, Varpaisjärven, Vieremän ja Pyhäjärven seurakunnat. Rovastikunnan kasvatustyön toiminta tukee seurakuntien kristillistä kasvatustyötä. Toiminta pyrkii lisäämää seurakunnassa toimivien nuorten yhteisöllisyyttä, jossa nuoret kohtaavat alueen eri seurakuntien saman ikäisiä nuoria. Isosti-päivä on tämän toiminnan suurin tapahtuma.

Vuonna 2019 Isosti-päivä järjestetään 5.10. Pielavedellä.

Lisätietoja Isosti-päivästä, nuorisotyönohjaaja Kari Surma-aho, 044 733 5220, kari.surma-aho@evl.fi​

2018-09-11 08:58:00.0