Lucia toi valon pimeyteen

Iisalmen oma Lucia-neito Siiri Oinonen toi valoa pimeyteen legendan mukaisesti, kun jo perinteeksi muodostunut nuorten musiikkikulkue esiintyi neljättä vuotta peräkkäin.

Juhani Ahon koulu, Iisalmen kaupunki ja Iisalmen seurakunta järjestivät Lucia-neito kulkueen ja musiikkitapahtuman yhteistyössä nyt jo neljättä vuotta peräkkäin. Pyhän Ristin kirkossa järjestetyssä nuorten musiikkiesityksessä Lucia-neidot lauloivat ja soittivat noin tunnin ajan. Tapahtumassa kuultiin myös kaupungin joulutervehdys. Nuorten esittämät tiernapojat toivat seurakunnan joulutervehdyksen myös tänä vuonna.

Päivällä Lucia-neito kiersi kulkueensa kanssa Vetrealla virkistämässä vanhainkodin asukkaita. Kulkue esiintyi myös kirjastossa sekä kirkossa Edvin Laineen koulun oppilaille ja päiväkerholaisille, jolloin paikalla oli reilut 300 henkilöä. Illan kirkkotapahtumaan osallistui 120 henkilöä.
Tänä vuonna Lucian päivä oli viime sunnuntaina, mutta koululaisten aikataulujen vuoksi tapahtuma järjestettiin muutama päivä myöhemmin.

Lisätietoja, opettaja Anne Pohjoisaho, 040 148 3424, anne.pohjoisaho@iisalmi.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Thu Dec 17 08:31:17 EET 2015