Iisalmen vuoden 2014 Lucia-neito on Essi Pennanen

Vuoden 2014 Lucia-neito on 15-vuotias iisalmelainen Essi Pennanen. Perjantaina 12. joulukuuta Iisalmessa järjestetään klo 16 alkaen Lucia-neito kulkue, joka päätyy Lucia-juhlaan Iisalmen Pyhän Ristin kirkkoon. Aikaisemmin päivällä neito kiertelee alueen vanhainkodeissa ja kouluissa esiintymässä muun seurueen kanssa.
Lucia-kulkue ja tilaisuus on kaikille avoin, koko perheen lämminhenkinen ja jouluinen hiljentymishetki kiireen keskellä. Kulkue lähtee klo 16.00 Kulttuurikeskukselta ja suuntaa kohti Pyhän Ristin kirkkoa nuorten järjestämään Lucia-tapahtumaan. Kaupungin ja seurakunnan joulutervehdyksien jälkeen Lucia-neidot esiintyvät laulaen noin puolen tunnin ajan. Iisalmen kaupunki, Juhani Ahon koulu ja Iisalmen seurakunta järjestävät tapahtuman jo kolmatta vuotta peräkkäin. Tänä vuonna varsinainen Lucian päivän on lauantai 13.12., mutta koululaiset juhlistavat päivää jo perjantaina.

Juhani Ahon koulun 9-luokkalaisista neidoista valittava Lucia on koululaisille jo traditio. Ehdolla olevan Lucian on oltava valoisa, elämänmyönteinen ja toiset huomioon ottava. Nämä kriteerit 9-luokkalainen Essi täyttää hyvin.

Lucia-neidot esiintyvät myös päivällä klo 12 Kulttuurikeskuksen lämpiössä kaikille avoimessa tilaisuudessa.

Lisätietoja tapahtumasta, opettaja Riitta Väisänen, 040 1483 424, riitta.vaisanen@iisalmi.fi

2014-12-31 14:25:21.0