Seurakuntayhtymälle 92 500 euroa tukea rakennushankkeisiin

Kirkkohallitus myönsi rakennusavustusta vuoden 2015 aikana toteutettuun Varpaisjärven kirkon ikkunoiden ja ovien maalaukseen 61 100 euroa ja vuonna 2016 toteutettavaan Iisalmen Kustaa Aadolfin kirkon katon maalaukseen 31 400 euroa. Kaikkiaan 92 500 euron tukisumma on valtion rahoittamaa suojeltujen kirkollisten rakennusten tukea.

Suomen evankelis- luterilaisen kirkon täysistunto jakoi hakemusten perusteella rakennusavustusta seurakuntien 70 eri hankkeelle. Valtion rahoituksesta jaettavan suojeltujen kirkollisten rakennusten avustusten kohteina ovat pääasiassa kirkot tai siunauskappelit ja korjaustoimien kohteina yleisimmin katot, julkisivut, lämmitys- tai paloturvajärjestelmä. Kirkon keskusrahaston tukea myönnetään muille seurakuntarakennuksille. Kokonaisuudessaan avustuksia jaettiin kaikkiaan 6, 5 miljoonaa euroa. Suurin yksittäinen tuki, 1, 54 miljoonaa euroa, myönnettiin Petäjäveden kirkon sisätilakorjaukseen.

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, talouspäällikkö Marko Ropponen, 044 7335 230, marko.ropponen@evl.fi

Thu Apr 21 09:15:58 EEST 2016