Piipahda Tiekirkkoon taivaalliselle tauolle

Iisalmen Kustaa Aadolfin kirkolla päivystävät kesällä Tiekirkko-oppaat kirkon ja seurakunnan historiasta kertoen. Ilmainen kirkkohistoriakierros on mitä mainioin ohjelmanumero esimerkiksi kesävieraille. Viileä kirkko on myös oiva taukopaikka hellepäivänä tai pieni kulttuurihistoria-annos sadepäivien ohjelmana.

Kirkon opaskierros kestää kymmenestä minuutista puoleen tuntiin. Kirkkoa, taidetta ja kirkkomuseota tutkitaan kävijöiden toiveiden mukaan. Koulutetut oppaat tekevät kirkkokierroksesta kuulijalleen sopivan. Lapsille kirkon historiasta kerrotaan kuvien ja esineiden avulla, kun taas aikuisille ja historiasta kiinnostuneille avataan enemmän yksityiskohtia. Tänä kesänä Iisalmen seurakunnan Tiekirkko-oppaina toimivat Sanna Heikkinen ja Tommi Hämäläinen.

Tiekirkko-oppaat päivystävät Kustaa Aadolfin kirkolla 10.6.–19.8. ma–pe klo 10–18 välisenä aikana. Juhannusaattona 24.6. kirkko on suljettu.

Nappaa ”Parasta tiekirkossa” -kuva ja osallistu kilpailuun

Mikä oli kaikkein parasta Tiekirkossa? Kupponen kahvia, hartaus, tunnelma, kaveri, kaunis kirkkoympäristö – vai jokin muu? Kesällä 2016 oman parhaan tiekirkkokokemuksensa voi ikuistaa kuvaksi ja osallistua samalla Tiekirkkojen kuvakilpailuun. Sosiaalisen median kanavissa 20.8. mennessä avainsanoilla #tiekirkko tai #tiekirkot jaetut ”Parasta Tiekirkossa” -otokset osallistuvat kilpailuun, jossa palkintoina on rahapalkkioita sekä iPadMini. Kilpailusta voi lukea lisää kesäkuun alussa avautuvilta sivuilta osoitteessa tiekirkot.fi/kilpailu.

Tänä vuonna Kuopion hiippakunnan alueella on avoinna 35 ja koko Suomessa kaikkiaan 265 evankelis-luterilaista ja ortodoksista Tiekirkkoa. Kaikkien Suomen Tiekirkkojen aukioloajat voit tarkistaa osoitteesta www.tiekirkot.fi.

Lisätietoja:

Iisalmen Tiekirkko, Ylä-Savon seurakuntayhtymän hallintojohtaja Katariina Bergbacka 044 7335 211, katariina.bergbacka@evl.fi

Ylä-Savon seurakuntayhtymän kirkkojen aukioloajat kesällä 2016

• Kustaa Aadolfin kirkko Iisalmessa on avoinna 10.6.–19.8. ma–pe klo 10–18, suljettu 24.6.
  • Pyhän Ristin kirkko Iisalmessa on avoinna toimitusten aikana ja erikseen sovittuna.
  • Lapinlahden kirkko on avoinna 6.6.–5.8. ma–pe klo 11–16 ja viikonloppuisin toimitusten yhteydessä. Alapitkän kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä.
  • Pielaveden kirkko on avoinna 6.6.–31.7. joka päivä klo 10–16. Laukkalan kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä.
  • Sonkajärven kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä. Sukevan on kirkko avoinna toimitusten aikana.
  • Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkko on avoinna toimitusten yhteydessä.

2016-05-30 09:08:37.0