Iisalmen seurakunnassa perinteinen rippikoulusunnuntai

Tulevana sunnuntaina 25. päivänä tammikuuta vietetään valtakunnallista rippikoulusunnuntaita myös Iisalmessa. Iisalmen seurakunta on kutsunut tänä vuonna kaikki 202 rippikoululaista ja heidän vanhempansa rippikoulusunnuntaihin Pyhän Ristin kirkkoon kello 14 alkavaan teatteriesitykseen.

Iisalmessa rippikoulusunnuntaita vietetään Markuksen evankeliumi – teatteriesityksen merkeissä. Markuksen evankeliumi on lyhyin ja vanhin Uuden testamentin neljästä evankeliumikirjasta. Teatteriesityksessä käydään läpi Jeesuksen elämänvaiheita evankeliumin pohjalta. Esitys on hieman yli tunnin mittainen. Kirkossa on mehutarjoilu klo 13.30 alkaen.

Valtakunnallista rippikoulusunnuntaita vietettiin ensimmäisen kerran lokakuussa vuonna 2004. Sittemmin rippikoulusunnuntain ajankohta on vakiintunut tammikuun loppuun. Rippikoulusunnuntain toimintaideat ja toteutukset vaihtelevat eri seurakunnissa, mutta yhteisenä tavoitteena on ajatus siitä, että nuori elää seurakuntayhteydessä. Rippikoulusunnuntain viettäminen tarjoaa nuorelle yhden mahdollisuuden yhteisölliseen osallistumiseen ja toimintaan seurakunnassa.

Lisätietoja tapahtumasta:
nuorisotyönohjaaja Jari Nousiainen, 044 7335 216, jari.nousiainen@evl.fi ja rippikoulupappi Kati Ahomaa, 044 7335 284, kati.ahomaa@evl.fi

(julkaistu 19.1.2015)

Mon Jan 19 10:27:04 EET 2015