Kirkot ja kappelit

Iisalmessa on kaksi kirkkoa. Seurakunnan pääkirkko, Pyhän Ristin kirkko, sijaitsee aivan kaupungin keskustassa. Funkkistyylisen kirkon valkoinen silhuetti on kaupungin maamerkki, kirkko keskellä kylää.

1700-luvun kaunis ristipuukirkko, Kustaa Aadolfin kirkko, sijaitsee noin kolmen kilometrin päässä kaupungista pohjoiseen, vanhan viitostien varrella. Kirkko on kesäisin tiekirkkona ja se on erittäin suosittu vihkikirkko.

Vanha kappeli, joka toimii etupäässä siunauskappelina sijaitsee Kustaa Aadolfin kirkon kupeessa, vanhan hautausmaan ja muistolehdon vieressä.

Kangaslammin kappeli, kappeleista toinen, sijaitsee kaupungin eteläpuolella, Kangaslammin hautausmaan vieressä.

Tilojen palveluhinnasto (Siirryt linkistä Ylä-Savon seurakuntayhtymän sivustoon)

Kustaa Aadolfin kirkon alttari.