Bulgaria

Haverisen perhe työskentelee Bulgariassa Krushevon luterilaisessa seurakunnassa, jonka jäsenet ovat millet-turkkilaisia. Jouni on koulutukseltaan nuoriso-ohjaaja, Jonna on farmaseutti.

Jouni tukee seurakuntatyössä pastori Feymi Madjirovia, tekee nuorisotyötä ja järjestää erilaisia koulutuksia ja leirejä. Seurakunta sai joulukuussa 2020 suomalaisten tuella oman kirkkorakennuksen ja parhaillaan kootaan varoja seurakunnan leiritoimintaan. Donkin leirilahja Bulgariaan on Kansanlähetyksen juniorityön ja Peshteran seurakunnan yhteinen hanke, jossa autetaan seurakuntaa leirien järjestämisessä. Seurakunta on itse vastuussa leirin toteuttamisesta ja saa Donkin leirilahjana tukea leirin järjestämiseen siinä suhteessa, kuin on itse kerännyt siihen varoja.

Bulgaria

Bulgaria on Etelä-Euroopassa Mustanmeren rannalla. Eteläisiä rajanaapureita ovat Kreikka ja Turkki, pohjoisessa on Romania ja lännessä ovat Serbia sekä Pohjois-Makedonia. Balkanvuorten jono kulkee maan halki lännestä itään, Serbiasta Mustanmeren rannikolle. Bulgarian lounaisosakin on vuoristoinen. Bulgariassa on n. 7milj. asukasta. Vuoden 2011 väestönlaskennassa ortodokseja oli 59,4 prosenttia, islaminuskoisia 7,8 prosenttia, katolisia 0,7 prosenttia, protestantteja 0,9 prosenttia ja muiden uskontojen edustajia 0,15 prosenttia väestöstä.

Bulgaria kartalla

Haveriset (Kuva:Kansanlähetys)

lähetyssihteeri
Ilvolankatu 14 b