Mukaan lähetystyön toimintaan

Olemalla mukana lähetystyön tapahtumissa tai toimimalla vapaaehtoisena, voi antaa oman osan apua tarvitseville.

Lähetystyön toimintaa Iisalmen seurakunnassa

Lähetyspiirit

Lähetyspiirit ovat lähetyksestä kiinnostuneita seurakuntalaisia, jotka kokoontuvat yhteen lähetystyön innostamina.  Lähetyspiiriläisillä on sydämellään halu tukea lähetystyötä niin rukoillen kuin taloudellisestikin. Lähetys- ja diakoniapiireissä kahvitellaan, rukoillaan, lauletaan, vaihdetaan kuulumisia ja kuullaan terveisiä lähetyskentiltä.

Piirit kokoontuvat säännöllisesti seurakunnan tiloissa. Tarkista kokoontumisajankohdat seurakunnan nettisivujen tapahtumakalenterista.

Iloa ja Kauneutta käsityöpiiri Lippuniemen seurakuntakodilla keskiviikkoisin klo 12-14.
Iloa ja kauneutta käsityöpiiri seurakuntatalon Olkkarissa maanantaisin klo 10-12
Ystäviä ympäri maailmaa käsityöpiiri 18.9. alkaen seurakuntatalon Olkkarissa kuukauden 1. ja 3. maanantai klo 16-18.
Keskikaupungin lähetyspiiri 5.9. alkaen seurakuntatalon Olkkarissa joka toinen tiistai klo 13-15.

Tapahtumat

Lähetystyö järjestää vuosittain useita erilaisia tapahtumia, jotka ovat avoimia kaikille. Tervetuloa rohkeasti mukaan! Tapahtumista tiedotetaan kirkollisissa ilmoituksissa, nettisivuilla, ilmoitustauluilla sekä seurakunnan eri some-kanavilla. Esimerkkejä lähetystyön tapahtumista:

• pääsiäis- ja joulumyyjäiset
  • Vapun aikaan munkkeja ja simaa sekä leivonnaisia Louhenkatupäivässä myynnissä lähetyksen hyväksi
  • hautojenhoitopäivä kesän alussa
  • Ev.lut. kirkon virallisten lähetysjärjestöjen kolehti- ja lähetyspyhät sekä tilaisuudet
  • Lähettivierailut seurakunnassa
  • teemapäivät lähetyskirpussa esim. Tasauspäivä
  • retki Suomen Lähetysseuran lähetysjuhlille
  • rovastikunnalliset lähetyspäivät ja -juhlat
  • Kauneimmat joululaulutilaisuudet

Lähetysrengastoiminta

Lähetysrengas on seurakunnan lähetystyöstä kiinnostunut ryhmä, jonka jäsenet saavat säännöllisesti postia työntekijöiltämme maailmalta sekä ajankohtaista lähetystietoutta. Lähetysrenkaan jäsenet voivat tukea työntekijöidemme työtä maailmalla ja avustuskohteissa tehtävää työtä rukoilemalla ja auttamalla taloudellisesti.

Mikäli haluat liittyä lähetysrenkaan jäseneksi, ota rohkeasti yhteyttä!

Postimerkkikeräys

Postimerkkikeräys lähetystyön hyväksi on koko vuoden ajan toiminnassa. Voit tukea Lähetysseuran työtä myös lahjoittamalla postimerkkejä ja kortteja. Saadut merkit ja kortit myydään keräilijöille Suomen Filatelistiseuran järjestämissä huutokaupoissa ja Suomen Postimerkkilehden Online-huutokaupoissa. Tuotot ohjataan Suomen Lähetysseuran ulkomaisen työn hyväksi. Lue lisää tästä.

Lähetysemännät

Lähetysemäntien iloinen porukka on toiminut vuosikymmeniä Iisalmen seurakunnassa. Lähetysemännät järjestävät kahvituksia seurakunnan tilaisuuksiin (mm. seurakunnan lähetystilaisuudet), leivotaan ruokia ja leivonnaisia pääsiäis-ja joulumyyjäisiin, munkkeja vappuna, kahvio hautojenhoitopäivässä kesäkuussa ym. Toiminnan tuotto menee lähetysemäntien kohteeseen Keniaan Suomen luteriaisen evankeliumiyhdistyksen kautta. Kohteesta voit lukea lisää tästä linkistä.

Lähetyskirppu

Lähetyskirpun toiminnasta voit lukea lisää tästä linkistä

Kuva Kiuruveden lähetysjuhlan myyntipöydästä

lähetys- ja kansainvälisen työn ohjaaja