Lipaskeräys Iisalmessa Haitin hurrikaanin uhrien auttamiseksi

Iisalmen seurakunta järjestää lipaskeräyksen Haitin hurrikaanin uhrien auttamiseksi. Seurakunnan vapaaehtoiset kerääjät ovat lippaineen lauantaina 22.10. Iisalmen K-citymarketissa ja Satamakadun Torikulmassa kello 10–14.

Haitiin kuun alussa iskeneen hurrikaanin tuhot ovat erittäin suuria. Suurin pula tällä hetkellä on ruoasta, sillä myrsky tuhosi sadon monin paikoin. Noin 1,5 miljoonaa ihmistä on Haitissa tällä hetkellä hätäavun tarpeessa. Iisalmen seurakunnan lipaskeräyksen tuotto ohjataan kokonaisuudessaan suoraan Haitin hätää kärsivien auttamiseksi Kirkon Ulkomaanavun kautta. Kirkon Ulkomaanapu toimittaa lahjoitusten avulla ruokaa, puhdasta vettä sekä perustarvikkeita pahiten kärsineille alueille.

Lisätietoja, Iisalmen seurakunta diakoni Ritva Mustonen, 044 7335 221, ritva.mustonen@evl.fi

Lähde: www.kirkonulkomaanapu.fi

Kuva: Lauri Soini / Kirkon Ulkomaanapu