Rippikoulusunnuntai kirkkohetken ja stand upin merkeissä

Sunnuntaina 29. päivänä tammikuuta vietettävä valtakunnallinen rippikoulusunnuntai kokoaa runsaan joukon Iisalmen ja lähiseurakuntien rippikoululaisia viettämään yhteistä iltapäivää Iisalmeen. Päivän vieraana on stand up –koomikko Mikko Vaismaa.

Kaikkien rippikoululaisten yhteinen kirkkohetki järjestetään Pyhän Ristin kirkossa kello 13 alkaen. Kirkkohetkessä saarnan pitää Mikko Vaismaa. Kello 14.15 rippikoululaisille esiintyy stand up -koomikko Mikko Vaismaa Iisalmen kulttuurikeskuksen Eino Säisä -salissa.

Koomikko Mikko Vaismaa on ammattikoomikko ja hyvän tilannetajun omaava esiintyjä, joka ottaa aina huomioon tilanteen luonteen. Hän on suosittu esiintyjä myös erilaisissa seurakuntien tapahtumissa. Täysipäiväisenä koomikkona hän on toiminut vuodesta 2008 asti.

Valtakunnallista rippikoulusunnuntaita vietettiin ensimmäisen kerran lokakuussa vuonna 2004. Rippikoulusunnuntain viettäminen tarjoaa nuorelle yhden mahdollisuuden yhteisölliseen osallistumiseen ja toimintaan seurakunnassa. Iisalmessa tapahtumaan osallistuu arviolta 450 riparilaista, isosta ja ohjaajaa.

Lisätietoja,

Iisalmen seurakunnan nuorisotyönohjaaja Jari Nousiainen, 044 7335 216, jari.nousiainen@evl.fi ja rippikoulupappi Kati Ahomaa, 044 7335 284, kati.ahomaa@evl.fi

Mon Jan 23 10:32:01 EET 2017