Iisalmen seudun yrittäjänaiset haastavat kävelemään ammatin naiselle

Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ry haastaa Iisalmelaiset yritykset, yksityishenkilöt ja yhteisöt mukaan 8.9. järjestettävään Kävele Naiselle Ammatti -tapahtumaan. Tapahtumaa on järjestämässä myös Iisalmen seurakunta ja Iisalmen kaupunki.
Kävele Naiselle Ammatti_Iisalmi_08092019_200x200_THUMB.png

”Haluamme haastaa kaikki kehitysmaiden naisten toimeentulosta ja hyvinvoinnista kiinnostuneet mukaan. Luvassa on mukavan rento tapahtuma, jossa kävellään yhdessä hyvän asian puolesta. Mukaan voi tulla yksin, yhdessä tai isommalla porukalla.” kertoo Minna Paulin, Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ry:stä.

Naisten Pankin organisoima valtakunnallinen tapahtuma viettää tänä vuonna 10-vuotisjuhlavuottaan. Iisalmessa tapahtumaa ovat järjestämässä Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ry yhdessä Iisalmen seurakunnan ja Iisalmen kaupungin kanssa.

”Tapahtumalla tuetaan kehitysmaiden naisten ja tyttöjen koulutusta, toimeentuloa ja yrittäjyyttä Afrikassa, Aasiassa ja Lähi-Idässä. Naisia auttamalla on mahdollista tukea ihan koko perhettä ja yhteisöä.” kertoo diakoni Ritva Mustonen Iisalmen seurakunnasta.

Kävele Naiselle Ammatti -tapahtumassa lahjoitus tehdään ilmoittautumisen yhteydessä. Yhdelle naiselle ammatin saa 30 eurolla mutta oman lahjoitussumman suuruuden voi vapaasti valita. Kerättävät varat ohjataan Naisten Pankin hankkeisiin, joissa naisia koulutetaan itsellisen toimeentulon pariin ammatti- ja yrittäjyyskoulutuksen kautta.

Tapahtuma alkaa 8.9. klo 18 yhteisellä kokoontumisella Maistraatinpuistoon. Luvassa on pientä ohjelmaa ja Tiinan Treenipalveluiden vetämät yhteiset alkuverryttelyt. Kävelyreiteistä voi valita sopivan tai suunnitella oman reitin.

Kävele Naiselle Ammatti/Iisalmen tapahtuma

Lisätietoa:
Iisalmen Seudun Yrittäjänaiset ry, Minna Paulin, 0400 492 022, minnapaulin@gmail.com, Iisalmen seurakunta, Ritva Mustonen, 044 733 5221,ritva.mustonen@evl.fi,
Iisalmen Kaupunki, Jarmo Miettinen, 040 830 2681, jarmo.miettinen@iisalmi.fi.

Naisten Pankki
Naisten Pankki on suomalaisten naisten vuonna 2007 perustama vapaaehtoisverkosto, joka kerää lahjoituksia kehitysmaiden naisten yrittäjyyden ja toimeentulon kehittämiseksi kestävän kehityksen periaattein. Naisten Pankin voimavara ovat aktiiviset vapaaehtoiset sekä lukuisat osakkaat, lahjoittajat ja yhteistyökumppanit. Naisten Pankki on kerännyt jo yli seitsemän miljoonaa euroa kehitysmaiden naisten oikeuksien, toimeentulon ja yrittäjyyden tukemiseksi. Naisten Pankki tukee hankkeita tällä hetkellä yhteensä 12 eri maassa. Autettuja naisia on 16 000. Kaiken kaikkiaan autettujen määrä on yli 60 000, sillä naisten auttaminen hyödyttää myös heidän perheitään. Naisten Pankin hankkeiden toteutuksesta vastaa Kirkon Ulkomaanapu.

Fri Aug 23 10:23:00 EEST 2019