Perinteinen joulupuuro joulunavauksessa Iisalmen torilla

Iisalmen seurakunnan perinteinen kaiken kansan joulupuuro nautitaan tänä vuonna kaikkien yläsavolaisten yhteisessä joulunavauksessa Iisalmen torilla lauantaina 28. marraskuuta. Puuroa on tarjolla torilla klo 14.30 alkaen.

Kankaan Marttojen keittämää joulupuuroa rusinasopan kera on varattu tuhannelle hengelle. Puuron tarjoilupisteitä on kaikkiaan kolme: Kauppahallin katoksen alla oleva jakelupiste, sekä kaksi jakelutelttaa torilla. Puurotarjoilun aineet ja tarvikkeet ovat lahjoittaneet Iisalmen K-ruokakauppiaat. Puuron lomassa lauletaan kauneimpia joululauluja. Iisalmen seurakunnan joulutervehdyksen tuo kirkkoherra Janne Bovellan kello 15.

Joulunavauksessa kuullaan Ilari Hassisen juhlapuhe ja Iisalmen Lyseon Tiernapojat esiintyvät. Joulutonttujen lisäksi paikalla on joulupukki, joka sytyttää Iisalmen kaupungin jouluvalot. Jouluista musiikkia esittävät Mika Lappalainen ja Marko Jolkkonen, sekä Pia Rytkönen. Joulunavauksessa on myös poroajelua ja voit kuvauttaa itsesi joulupukin kanssa. Joulumuorin juontama joulunavaus huipentuu ilotulitukseen. Kaikkien yläsavolaisten yhteistä joulunavausta ovat toteuttamassa yhteistyössä Iiden ry, Iisalmen kaupunki, Iisalmen K-ruokakauppiaat, Iisalmen seurakunta ja Kankaan Martat.

Joulunavauksen jälkeen on mahdollista viettää lauantai-iltaa joululaulujen merkeissä. Klo 17 alkaen Kustaa Aadolfin kirkossa on joululauluilta, jonka järjestää Iisalmen Rauhanyhdistys.

Lisätietoja Iisalmen seurakunta, kirkkoherra Janne Bovellan 044 7335 200, janne.bovellan@evl.fi

Mon Nov 23 11:03:14 EET 2015