Valtakunnallinen rippikoulusunnuntai musiikin merkeissä

Sunnuntaina 31. päivänä tammikuuta vietetään valtakunnallista rippikoulusunnuntaita. Iisalmessa ja Varpaisjärvellä päivää juhlistetaan musiikin merkeissä.

Valtakunnallista rippikoulusunnuntaita vietettiin ensimmäisen kerran lokakuussa vuonna 2004. Sittemmin rippikoulusunnuntain ajankohta on vakiintunut tammikuun loppuun. Rippikoulusunnuntain toimintaideat ja toteutukset vaihtelevat eri seurakunnissa, mutta yhteisenä tavoitteena on ajatus siitä, että nuori elää seurakuntayhteydessä. Rippikoulusunnuntain viettäminen tarjoaa nuorelle yhden mahdollisuuden yhteisölliseen osallistumiseen ja toimintaan seurakunnassa.

Iisalmessa kaikkien rippikoululaisten yhteinen kirkkohetki järjestetään Pyhän Ristin kirkossa klo 13.45 alkaen ja tämän jälkeen gospelbändi SAVE esiintyy kulttuurikeskuksella klo 14.45 alkaen. Mukaan ovat tervetulleita kaikki rippikoululaiset perheineen.

Varpaisjärvellä rippikoulusunnuntaita vietetään Varpaisjärven Pyhän Mikaelin kirkossa klo 18.00 alkavalla Gospel-sanajumalanpalveluksella. Jumalanpalveluksessa käytetään musiikkina nuorten veisuja. Mukaan ovat tervetulleita kaikki rippikoululaiset perheineen sekä kaikenikäiset muutkin!

Muissa Ylä-Savon seurakuntayhtymän seurakunnissa päivään ei tänä vuonna ole liitetty erityistä tapahtumaa.

iisalmenseurakunta.fi/rippikoulut

Lisätietoja,

Iisalmen seurakunnan nuorisotyönohjaaja Jari Nousiainen, 044 7335 216, jari.nousiainen@evl.fi ja

Varpaisjärven seurakunnan nuorisotyönohjaaja Meiju Saastamoinen, 044 7335 266, meiju.saastamoinen@evl.fi