Piispantarkastuksen yleinen aikataulu 13.-15.3.

Iisalmen seurakunnan ja Ylä-Savon seurakuntayhtymän piispantarkastuksen yleinen aikataululu 13.–15.3. löytyy tästä. Sinisellä merkatut tilaisuudet ovat kaikille avoimia. Tervetuloa! Aikataulun voit ladata pdf-muodossa tästä.
1213586_Verkkokuva_piispantarkastus_small.jpg

Perjantai 13.3.

• 8.30 Iisalmen seurakunnan papiston, luottamushenkilöjohdon ja seurakuntayhtymän Iisalmessa toimivan johdon tapaaminen
  • 9.15 Lasten kirkko, piispantarkastuksen aloitus Pyhän Ristin kirkossa
    Kaikille avoin tilaisuus. Lasten kirkossa aiheena on paastonaika ja raamatunkertomuksena Tuhlaajapoika. Noin puolituntia kestävä lastenkirkko on suunniteltu alle kouluikäisille lapsille ja heidän perheilleen sekä päivähoidon lapsille, mutta kirkkohetkeen ovat kaikki tervetulleita. Piispa pitää lapsille pienen tervehdyksen.

• 9.50–10.35 Lukiovierailu
    Iisalmen Lyseon oppilaskunnan järjestämä tilaisuus, jossa on mukana 1. ja 2. vuosikurssien opiskelijoita. Piispalla on nuorille puheenvuoro nuorille ja hän myös vastaa nuorten tekemiin kysymyksiin. Paikka: LUMA-keskus Majakka, Savonkatu 5, 74100)

• 12.15 Vierailu päiväkoti Simpukassa
    Tutustuminen päiväkodin toimintaan. Osoite: Pekankatu 1, 74120 Iisalmi

• 13.00 Vierailu Toimi-säätiön tiloissa
    Tutustuminen toimisäätiön toimintaan. Osoite: Teollisuuskuja 7, 74120 Iisalmi
  • 14.00 Tutustumisvierailu Iisalmen Sanomien toimitukseen

• 16.00 Piispan lehdistötilaisuus Hotelli Artoksen tiloissa
    Lehdistötilaisuus, jossa piispa kertoo piispantarkastuksen yhteydessä tekemistään havainnoista. Osoite: Kirkkopuistonkatu 28

• 18.30–20.00 Kansalaistapaaminen Iisalmen seurahuoneella
    Kaikille avoin tilaisuus. Tilaisuus alkaa kahvilla, jonka jälkeen on Rukajärvikeskuksen esittely, talousneuvos Jouko Pennasen esitys ”Iisalmelaiset Rukajärven taisteluissa 1941–1944”, lauluesityksiä, piispan kyselytunti, jossa yleisöllä on mahdollisuus esittää piispalle kysymyksiä sekä rukoushetki päivän päätteeksi, jonka pitää kappalainen Kristiina Turkki. Osoite: Iisalmen seurahuone, Savonkatu 24, 74100 Iisalmi.

Lauantai 14.3.

• Luottamushenkilöiden ja työntekijöiden tapaamisia.

Sunnuntai 15.3.

• 10.00 Piispan juhlamessu Pyhän Ristin kirkossa
    Kaikille avoin tilaisuus. Osoite: Pyhän Ristin kirkko, Haukiniemenkatu 10 b, 74100 Iisalmi.

• Messun jälkeen piispan kokoava puheenvuoro Pyhän Ristin kirkossa.
    Kaikille avoin tilaisuus. Piispa antaa seurakunnalle ja seurakuntayhtymälle päätöslausunnon piispantarkastuksessa tekemistään havainnoista. Kirkossa tarjoillaan messun jälkeen kirkkokahvit ja seurakuntatalolla (Ilvolankatu 14b) on mahdollisuus syödä keittolounas (vapaaehtoinen maksu lounaasta)

Mon Mar 02 14:23:01 EET 2015