Jumalanpalveluksen verkkolähetys tuplasi osallistujamäärän

Iisalmen seurakunta tarjosi sunnuntaina 10.3. perinteisen kirkkoon tulemisen lisäksi uuden tavan osallistua jumalanpalvelukseen. Pyhän Ristin kirkon sanajumalanpalvelusta seurasi verkkolähetyksenä internetin kautta noin 70 katsojaa ja lähetys tuplasi jumalanpalveluksen osallistujamäärän.

Verkkojumalanpalvelus tuplasi kävijämäärän_10032019_XL.jpg

Kuvassa Tommi Korpihalla verkkolähetystä tekemässä.

”Perinteisesti sanajumalanpalveluksiin osallistuu noin 60–70 henkilöä ja kun verkkolähetystä seurasi sama määrä, niin voidaan sanoa, että verkon kautta lähetetty jumalanpalvelus tuplasi osallistujamäärän. On hienoa, että seurakunta on mukana kehityksessä ja tarjoaa seurakuntalaisille uusia tapoja osallistua jumalanpalvelukseen. Tämä on erityisen tärkeää niille ihmisille, jotka eivät pääse paikalle kirkkoon”, kertoo Ylä-Savon seurakuntayhtymän vastaava tiedottaja Hanna Lehtonen.

Verkkolähetystä pääsi seuraamaan seurakunnan verkkosivuilta löytyvän linkin kautta ja lähetys jaettiin myös sosiaalisen median kautta katsottavaksi. Tallenteen voi katsoa myös täältä.

Suoran lähetyksen teknisistä järjestelyistä vastasi iisalmelainen Mediatoimisto Oikea Käsi Oy ja se oli osa seurakunnan tapahtumaviestinnän kehittämistä. Saarnan ja liturgian toimitti Arno Toivanen ja kanttorina toimi Kari Haikarainen.

Lisätietoja, Ylä-Savon seurakuntayhtymä, vastaava tiedottaja Hanna Lehtonen, 044 7335 290, hanna.l.lehtonen@evl.fi ja Mediatoimisto Oikea Käsi Oy, Tommi Korpihalla, 0400 240 579, tommi.korpihalla@mediatoimistook.fi

Sun Mar 10 11:47:00 EET 2019