Iisalmen seurakunnan diakoninen apu koronavirustilanteessa

Seurakunnan diakoniatyön tehtävänä on auttaa niitä, joiden hätä on suurin tai joita ei muulla tavoin auteta.

rope-1469244_1920.jpg

Päivitetty 16.6.2020

Diakoniatyöntekijät voivat tehdä nyt kotikäyntejä

Diakoniatyöntekijät voivat tehdä kotikäyntejä siinä tapauksessa, kun se on asiakkaan kannalta välttämätöntä tai työntekijä arvioi kotikäynnin olevan paras tapa tukea asiakkaan hyvinvointia ja jaksamista. Mikäli mahdollista, käynti seurakuntalaisen luona voidaan toteuttaa myös ulkotiloissa. Kaikissa kohtaamisissa tulee muistaa suositeltu turvaetäisyys (kaksi metriä). Oireetonkin ihminen voi kantaa virusta ja tartuttaa muita. Kotikäynnillä diakoniatyöntekijät käyttävät suu-nenäsuojausta asiakkaan ja työntekijän suojelemiseksi.

Lisätietoja: vs. johtava diakoniaviranhaltija Tanja Reinikainen, puhelinnumero: 044 7335228, sähköposti: tanja.reinikainen@evl.fi

Ruoka-apu

Ruoka-apu on tarkoitettu vähävaraisille sekä haastavassa elämäntilanteessa oleville iisalmelaisille. Ruoka-apua jaetaan maanantaisin klo 10.00-11.00 Lippuniemen srk-kodin pihalla (Kiviahonkatu 18). Ruoka-apuna jaetaan niitä tuotteita, joita kaupat ovat lahjoittaneet jakopäivän aamuna. Ruoka-apu on päihteetön tapahtuma.

Ohjeet koronavirustilanteessa

Jalan paikalle saapuvat odottavat omaa vuoroa parkkipaikalla. Jokaisen osallistujan tulee huolehtia turvallisesta välimatkasta toisiin tartuntojen ehkäisemiseksi. Autolla saapuvat odottavat omaa vuoroa autossa. Paikalla on liikenteenohjaus. Ruokakassit pyritään antamaan hakijoille siten, että kosketusta vältetään. Paikalle ei pidä tulla sairaana.

Ruokakasseja jaetaan yksi kassi asiakasta kohden. Lapsiperheiden osalta huomioidaan lasten lukumäärä. Asiakas ei voi saada ylimääräisiä ruokakasseja toiselle henkilölle vietäväksi.

Kirpputorityöntekijä Anne Maria Halonen vastaa ruoka-apuun liittyviin tiedusteluihin numerosta 044-7335 226. Yhteydenottopyynnön voi tehdä myös lähettämällä meille viestin tästä tai lähettämällä viestin sähköpostiin osoitteeseen diakonia.iisalmi@evl.fi.

Ruoka-avun järjestämisessä ovat mukana Iisalmen Adventtiseurakunta, Iisalmen Helluntaiseurakunta, Iisalmen ev.lut. seurakunta, Pysäkki ry sekä Iisalmen Vapaakirkko.

Ota meihin yhteyttä

Iisalmen seurakunnan diakoniatyöntekijät tavoitat koronaepidemian aikana puhelimella tai sähköpostilla. Yhteydenottopyynnön voi tehdä myös lähettämällä meille viestin tästä tai lähettämällä viestin sähköpostiin osoitteeseen diakonia.iisalmi@evl.fi.

Mikäli haluat keskustella mieltä painavista asioista tai sinulla on huolia läheisistä, voit ottaa rohkeasti meihin yhteyttä.

Yhteystiedot:

diakoniaviranhaltija ​​​Raija Autioraija.autio@evl.fi044 733 5224

diakoniaviranhaltija Ritva Mustonenritva.mustonen@evl.fi044 733 5221

diakoniaviranhaltija Anu Naakkaanu.naakka@evl.fi044 733 5225

vs. johtava diakoniaviranhaltija Tanja Reinikainentanja.reinikainen@evl.fi044 733 5228

Yhteydenottopyyntöjä voi jättää myös Palvelutoimisto ja aluekeskusrekisteriin soittamalla numeroon 044 7335 202.

2020-03-27 15:02:00.0