Seurakunta tuo vilkkaan tapahtumaviikon Iisalmeen

Iisalmessa vietetään seurakuntaviikkoa 6.–13.9.2020. Luvassa on mm. nuoruuden nostalgiaa ja fiilistelyä rippikoulumuistoilla, rentoutumista musiikin parissa, yhteislaulutilaisuuksia ja ulkoilutapahtumia. Viikko huipentuu Koko kansan juhlaan kirkonmäellä, jossa vietetään uuden kirkkoherra Sanna Komulaisen tulojuhlaa. Jumalanpalveluksella alkavan tapahtuman jälkeen laitetaan juhlat käyntiin ja nauru raikaamaan stand up –koomikko Mikko Vaismaan johdolla sekä vatsat täyttymään herkullisella lihakeitolla.

Kolme ystävystä nauravat hersyvästi yhdessä.

Seurakuntaviikolla päästään tekemään monenlaisia asioita yhdessä. Musiikista nautitaan mm. Urkutuokioissa ja Syntisen virsikirjan –yhteislaulutilaisuudessa. Ulkoilemaan päästään yhdessä Kävele naiselle ammatti -kävelytapahtumassa, Kirkkopuistojumpassa ja Paloisvuorella vietettävässä koko perheen luontoillassa. Nuoruuden nostalgiaa tarjoaa iltakirkko Nuorten veisujen parissa ja jatkoilla seurakuntatalolla voi muistella nuoruutta ja pongata tuttuja vanhoista rippikoulukuvista.

Seurakuntaviikon tapahtumat ovat avoimia kaikille, maksuttomia ja turvallisesti järjestettyjä THL:n suosituksia noudattaen. Tapahtumat järjestetään seurakunnan isoimmissa tiloissa, joissa on mahdollista pitää turvavälit. Lisäksi tapahtumia järjestetään ulkona. Tilannetta seurataan lähiviikot tarkasti ja muutokset ovat mahdollisia.

Seurakuntaviikon kaikki tapahtumat löytyvät osoitteesta iisalmenseurakunta.fi/seurakuntaviikko

Seurakuntaviikon tapahtumilla halutaan tarjota rentoja, välittömiä ja hauskoja tapoja elää ja kokea hengellisyyttä

Seurakuntaviikko huipentuu Koko kansan juhliin kirkonmäellä 13.9. kello 12.00

Iisalmen seurakunta on saanut uuden kirkkoherran Sanna Komulaisesta ja asiaa päästään nyt juhlistamaan yhdessä Koko kansan juhlissa Pyhän Ristin kirkon pihamaalla sunnuntaina 13.9. Juhlat alkavat jumalanpalveluksella kello 12.00, jossa kuullaan Sanna Komulaisen saarna. Kello 13.30 alkavissa juhlissa on naurutakuu, kun esiintymässä on stand-up koomikko Mikko Vaismaa. Juhlassa pääsee tutustumaan myös uuteen kirkkoherraan ja seurakunnan toimintaan. Nälkä juhlissa ei pääse yllättämään, sillä tarjolla on makoisaa lihakeittoa soppatykistä.

Hyväntekeväisyys –kävely ja Kirkkopuisto -jumppa kutsuvat liikkumaan yhdessä

Kävele naiselle ammatti-tapahtuma starttaa sunnuntaina 6.9. kello 18.00 Maistraatinpuistossa, Malminkatu 3. Kävelyn yhteydessä voi tehdä lahjoituksen Naisten pankille ja auttaa kehitysmaan naisia saamaan ammatti. Tilaisuuden järjestää Iisalmen yrittäjänaiset yhdessä seurakunnan kanssa.

Kirkkopuisto –jumppa tarjoaa levollista ja leikkisää liikettä kaikenikäisille ja kaikenlaisille kehoille lauantaina 12.9. kello 17.30 Pyhän Ristin kirkon edustalla. Kroppa kiittää!

Urkutuokioissa rentoudutaan ja yhteislaulutilaisuuksissa lauletaan sydämen kyllyydestä

Syntisen virsikirja –yhteyslauluillassa kajautetaan laulaa Syntisen virsikirjan lauluja sunnuntaina 6.9. kello 17.00 Lippuniemen seurakuntakodilla. Pastori Jaakko Heinimäen toimittamassa Syntisen virsikirjassa on 44 laulua Ultra Bran Minä suojelen sinua kaikelta –kappaleesta Juice Leskisen Kaksoiselämään. Kirjan kappaleet ovat sellaisia, joille suomalaiset ovat antaneet hengellisiä merkityksiä.

Urkutuokioissa Pyhän Ristin kirkossa tiistaina 8.9. kello 12.00 ja perjantaina 11.9. kello 18.00 rentoudutaan urku- ja pianomusiikin parissa. Koko kirkkosali on käytettävissä, joten musiikin soidessa voi käydä vaikka pitkälleen ja ottaa torkut kirkon penkissä.

Yhteislaulutilaisuudessa lauantaina 12.9. kello 13.00 Pyhän Ristin kirkossa lauletaan Viisikielisen –laulukirjan lauluja. Laulukirja on Suomen evankelis-luterilaisen kirkon viidennen herätysliikkeen laulukirja.

Pyhän Ristin kirkossa ja seurakuntatalolla on tarjolla nuoruuden nostalgiaa entisille ja nykyisille nuorille

Iltakirkossa Pyhässä Ristissä kajahtaa riparilta tuttuja nuorten veisuja kautta vuosikymmenten tiistaina 8.9. kello 18.00. Nuorten veisukirja täyttää tänä vuonna 50 vuotta. Iltakirkon jälkeen seurakuntatalon Yläsalissa alkaa kello 19.00 Nuoruuden nostalgia ilta entisille ja nykyisille nuorille. Nostalgia illassa pääsee aikamatkalle, kun nähtävillä on konfirmaatiovalokuvia eri vuosikymmeniltä. Voit tulla pongaamaan kuvista itsesi ja vanhoja tuttuja! Illan aikana pääsee myös turisemaan ja muistelemaan nuoruutta yhdessä toisten kanssa pienen purtavan kera.

Paloisvuorella ihmetellään luonnon ihmeitä ja ulkoillaan koko perheellä

Koko perheen luontoillassa torstaina 10.9. kello 17.00 lähdetään kiertämään isoille ja pienille sopivaa rastirataa Paloisvuorella. Yhdessä olon lomassa nautitaan pientä purtavaa ja saatetaan tilanteen mukaan paistaa vieläpä makkarat!

Tervetuloa mukaan seurakuntaviikon tapahtumiin!

LIsätietoja: Pirkko Olanterä, vs. seurakuntapastori, pirkko.olantera@evl.fi, 044 733 5249 ja Jouni Vuorijärvi, johtava nuorisotyönohjaaja, jouni.vuorijarvi@evl.fi, 044 733 5215.

2020-08-14 14:48:00.0