Viinilasi kaatunut matolle.

Päihde- ja kriminaalityö

Diakoniatyössä kohdataan ihminen kokonaisuutena. Kokonaisuuteen kuuluu välillä vaikeita asioita. Voit tulla keskustelemaan luottamuksellisesti myös päihteisiin liittyvistä vaikeuksista. Yritämme yhdessä miettiä, miten vaikeaa elämäntilannetta voisi helpottaa.

Diakoniatyö tekee yhteistyötä paikkakunnan muiden toimijoiden, mm. Päiväkeskus Pysäkin kanssa (tästä linkistä pääset Päiväkeskus Pysäkin verkkosivulle Päiväkeskus Pysäkki). Järjestämme yhdessä leirejä ja retkiä. Olemme mukana ehkäisevän päihdetyön verkostossa ja asunnottomien työryhmässä.

Vankilatyötä teemme yhteistyössä vankiloiden henkilöstön kanssa. Diakoniatyöntekijä voi käydä tapaamassa vankia vankilassa. Olemme mukana verkostotyössä vankien vapautumisen suunnittelussa. Teemme yhteistyötä myös vankien omaisten kanssa.

Yhteyshenkilö diakoni Ritva Mustonen, p. 044 7335 221 tai ritva.mustonen@evl.fi

Kun huolestut itsesi tai läheisesi päihteiden käytöstä, pelaamisesta tai pakonomaisesta työnteosta, hae rohkeasti apua.

Seurakuntien päihdetyöhön sisältyy sekä yksilötyötä että ryhmämuotoista toimintaa.

Päihteet ja riippuvuus

Kun läheisesi kärsii riippuvuudesta, voit ottaa yhteyttä terveyskeskukseen tai seurakuntasi pappiin tai diakoniatyöntekijään. He auttavat ja ohjaavat sinut eteenpäin.

Myös päihdeongelmaisen läheinen kaipaa apua

diakoniaviranhaltija
Ilvolankatu 14b